Belföld

2011.06.08. 12:20

Taxisok demonstráltak, a fővárosi rendszer reformját akarják

Több mint száz taxis gyűlt össze szerda délben a fővárosi Hősök terén, hogy járműveikkel rendőri biztosítás mellett a Főpolgármesteri Hivatal elé vonuljanak és ott petíciót adjanak át, a fővárosi taxirendszer reformját és a Liszt Ferenc repülőtéri taxidrosztok helyzetének megoldását követelve.

MTI

 

Metál Zoltán, a megmozdulást szervező Országos Taxis Szövetség (OTSZ) elnöke az MTI-nek a felvonulás előtt azt mondta: azt követelik, hogy 72 órán belül kezdődjenek tárgyalások az átfogó budapesti taxis reform megvalósításáról, amely érinti a rögzített hatósági ár bevezetését, a taximegállóhelyek számához és Budapest népességéhez illeszthetően a létszám korlátozását, a piac védelmét, valamint a hatékony ellenőrzések bevezetését is.
Közlése szerint 1.300 droszthely van a főváros területén, beleértve Soroksár és Csepel területét is, és ma egy taxisnak ezért 25 ezer forint drosztpénzt kell fizetnie úgy, hogy be sem tud oda állni. 
A fővárosban 5.700 autóval mintegy 6 ezer taxis dolgozik legálisan, az engedélyek számát a bécsi rendelkezéshez hasonlóan - ott 3.000 taxis dolgozik - 4000-4.500-ra szűkítenék Budapest területén – mondta Metál Zoltán.
Mint hozzátette, problémának tartják, hogy mivel 12 évvel ezelőtt kilométerenkénti 240 forintban maximalizálták a viteldíjat, sokan úgy próbálnak fuvart szervezni, hogy mélyen az ár alatt vállalják a szolgáltatást, illetve egyesek az utasok megkárosításával egyenlítik ki hiányukat. Ezért egy közgazdasági számításokon alapuló egységes díjszabást tartanának szükségesnek, tekintettel az elmúlt egy évtized gazdasági változásaira.
Metál Zoltán kitért arra: azt is rendkívül károsnak tartják, hogy főleg a külföldi utasokat károsítják meg, előfordult, hogy egy nőt 50 ezer forintért vitt el a repülőtérről egy belvárosi szállodába egy olyan taxis, aki nem tagja egy társaságnak sem. A szövetség elnöke kiemelte, hogy ez az eset rossz példát mutat Magyarországról, a szolgáltatásról, ezért hatékony ellenőrzések bevezetését tartják szükségesnek.

 

 


Közlése szerint azt is szeretnék elérni, hogy a térfigyelő kamerák képei alapján ne büntessék meg azokat a taxisokat, akik olyan helyen vesznek fel utast, ahol tilos megállni. Az egy-két perces megállást a rendőrség 30 ezer forintos bírsággal sújtja akkor is, ha az utas mozgássérült, és ezért kellett ott megállnia – mondta az OTSZ vezetője.
Az egyik taxis az MTI-nek arról panaszkodott, hogy a repülőtéren ötperces várakozás után a taxisoknak is meg kell vásárolniuk a parkolójegyet, amely 710 forint 30 percenként.  
A megmozduláson részt vevő több mint száz taxi dudálva, rendőri felvezetéssel ment az Andrássy úton át a Városház utcába, ahol Komáromi Endre, a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft. ügyvezetője vette át az OTSZ petícióját.
A Fővárosi Közgyűlés május 25-i ülésén döntött arról, hogy újabb öt évre szerződést kötnek a Budapest Airporttal (BA) a repülőtéri taxidrosztok üzemeltetéséről. A reptér üzemeltetőjének azonban számos fejlesztést meg kell valósítania, korszerűsítenie kell a közösségi közlekedés utastájékoztató rendszerét, információs pultot és BKV-s jegykiadó automatákat kell üzemeltetnie.
Az OTSZ május 30-án a Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult, mert szerintük versenyhátrányba hozták a taxisokat, mivel csak a BA Zrt.-vel szerződött társaság, a Főtaxi kapott behajtási engedélyt a reptér érkezési oldalára.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!