Belföld

2012.01.05. 07:20

Leállhat a BKV

Január végén, de legkésőbb február elején leáll a BKV, ami egyet jelent a fővárosi tömegközlekedés összeomlásával, ha a cég nem jut hozzá a normatív támogatáshoz - erősítette meg a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Népszabadságnak.

MTI

A napilap csütörtöki számában megjelent cikk ismerteti, hogy a fővárosi önkormányzat képtelen előteremteni a - nemzetgazdasági miniszter javaslatára - decemberben bizonytalan ideig zárolt 32 milliárd forintos normatíva kieső összegét. Tarlós István főpolgármester rögtön jelezte, a főváros képtelen lesz ennyi pénzt kigazdálkodni a működésre fordítható 180 milliárdból.
   
A BKV pénzügyi helyzetének stabilitását célzó egyeztetések kapcsán a BKK arról tájékoztatta a Népszabadságot, hogy a tárgyalások kezdeti stádiumban vannak. Eddig a kapcsolatfelvételen és az előzetes szakmai egyeztetésen túl nem történt semmi. A két kijelölt tárgyaló - Szatmáry Kristóf államtitkár és Vitézy Dávid, a BKK vezetője - legkorábban ezen a héten ül először tárgyalóasztalhoz.
   
A találkozóra Vitézy Dávid részletes összefoglalóval készül, amelyben a főváros szűkös pénzügyi mozgástere mellett a megoldás lehetséges módozatait is részletezi, ez azonban sok újat nem tartalmaz, hiszen a főváros több mint egy évvel ezelőtt már készített egy 236 oldalas átalakítási koncepciót, amelyben 32 oldal kizárólag a finanszírozás lehetőségével foglalkozott - ismerteti a Népszabadság.

Százezrek blicceltek tavaly a BKV járművein

Összesen 361 ezer bliccelőt büntettek meg a BKV ellenőrei tavaly Budapesten; az érvényes jegy és bérlet nélkül közlekedők összesen nyolcszázmillió forintnyi pótdíjat fizettek be - írja a csütörtöki Magyar Nemzet.

A napilap ismerteti, hogy 2011-ben az alappótdíj összege 12 ezer forint volt. Ennek az összegnek csak a felét kellett befizetnie azoknak, akik a helyszínen rendezték a bírságot. Ezzel a lehetőséggel a bliccelők tíz százaléka élt, húsz százalékuk pedig harminc napon belül rendezte a tartozását. A társaság tapasztalata szerint a befizetők több mint háromnegyede él az utólagos bérletbemutatás lehetőségével.
  
 A 2011-es összesítés még nem készült el, viszont 2010-ben összesen 1.373.933.000 utasa volt a budapesti járatoknak. A fővárosban 2011-ben a legtöbben a 2-es és a 3-as metróvonalon, valamint a 4-es és 6-os villamoson utaztak. A közlekedési társaság számításai szerint egy átlagos munkanapon a 3-as metrót 550 ezren, a 2-es metrót 350 ezren, a 4-es, 6-os villamost pedig 400 ezren veszik igénybe - olvasható a Magyar Nemzetben.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!