2009.10.24. 13:08
Nem fogynak az alkoholmentes italok
FMH - Válságban az alkoholmentes italok forgalma is: kevesebb fogy az ásványvízből, a szörpökből, de az üdítőket sem kapkodják el a boltokból.
Visszaesett az alkoholmentes italok forgalma a belföldi piacon az első félévben: 10 százalékkal kevesebb alkoholmentes hideg italt vásároltak a háztartások, mint az előző év azonos időszakában - derül ki a GfK Hungária piackutató és az Agrár Európa Tanácsadó Kft. közös tanulmányából.
Az idei első félévben a magyar háztartások által vásárolt alkoholmentes hideg italok 37 százaléka volt kereskedelmi márkás termék. Jellemző az is, hogy a fogyasztók a természetes, valamint az egzotikus alapanyagokat keresik, illetve egyre inkább figyelembe vesznek bizonyos környezetvédelmi szempontokat - olvasható a GfK közleményében.
Az első félévben az alkoholmentes hideg italok közül ásványvízből 8,9, szörpökből 8,5 százalékkal vásároltak kevesebbet a háztartások, míg gyümölcsléből és szénsavas üdítőből 13-13 százalékkal estek vissza a vásárlások. Jeges teából is kevesebbet vásároltak a háztartások, azonban ebben a szegmensben csak 3,3 százalékkal csökkentek a vásárlások, és az év első felében mind mennyiségben, mind értékben növelni tudták piaci részesedésüket.
Magyarországon a gyümölcsleveknél a legkedveltebb íz a narancs és a barack, amelyek együtt a piac 40 százalékát adják. Ezt követik a csaknem 30 százalékos piaci jelenléttel bíró egyre népszerűbb keverékek, majd az alma (16 százalék), a szőlő és az ananász (4-4 százalék).
MTI