2010.07.10. 20:49
Óvszer tesztalanyokat keresnek
Székesfehérvár - Szokatlan módját választotta egy vezető óvszermárka új terméke piaci bevezetésének: tesztalanyokat keresnek az utca emberében. Megjárták a Királyok városát is...
Három feltűnően szép lány áll a bevásárlóközpont előtt emelt kis sátornál, s tétován óvszert próbál osztogatni. A terméket gondosan rejti a semleges boríték, a lányok is kedvesek, ám amikor a megállított járókelő észleli, milyen termékről is van szó, meglátja a márkanevet a sátorponyván, meg a borítékon, furcsán kezd viselkedni.
- A legtöbben meg sem állnak, vagy azonnal tovább mennek -mondja a lányok mellett segédkező, elvileg műsorvezetőnek érkezett Király Péter, aki ebbéli minőségében még nem tudott megnyilatkozni.
- Ha most elkezdenék a mikrofonba kiabálni, hogy önkéntes óvszer tesztalanyokat keresünk, talán a tér is kihalna - jegyzi meg lakonikusan. A promóció országjáró turnén van, s úgy látszik, a magyarok egyik városban olyanok, mint a másikban.
- Prüdek az emberek - szögezi le Péter. - Idejön a srác azzal, hogy ő olvasta a felhívást és jelentkezne hivatalos óvszertesztelő csoportvezetőnek, de nem érti, hogy ez egy reklámfogás és megkérdezi, mennyit fogunk fizetni. Mikor pedig megkérdeznénk, egyáltalán használ-e a nemi élete során óvszert, önérzetesen kijelenti, neki aztán nincs szüksége ilyesmire... Komolyan nem értem, mintha a középkorban élnénk.
Hiába a szép lányok, a fiatalok közül is kevesen fogadják el az ingyen terméket, a szöveg a szokásos: nem kell, nem élnek vele. Ha ingyenpiát, vagy cigit osztanánk, rögtön más lenne a helyzet, fakad ki az egyik hostess, s hozzáteszi: az meg, hogy beszélgetést kezdeményezzenek az óvszerhasználatról, egyenesen elképzelhetetlen.
A felhívás egyébként így szól: hivatalos óvszertesztelő csoportvezetőt keres az X. cég, elvárás a több éves szakmai gyakorlat, a nyitottság, az újdonság iránti csillapíthatatlan vágy, a megbízható kapcsolatrendszer.
Szociológusok lesznek majd a megmondhatói, melyikkel van ma leginkább gond e honban.