2011.12.02. 06:00
BMW-gyárban járt nyereményként a nyugdíjas focirajongó
Bicske - Telefonon hívták fel Venczel Józsefet, hogy tesztvezetésre invitálják Münchenbe, a legendás BMW-gyárba! Azt hitte, ez csak olyan reklám-ostobaság, de tévedett. Tesztpilótaként várták.
Sokan ismerhetik Venczel Józsefet, aki szenvedélyes futballrajongó, lapunk tudósítója a megyei meccsekről. Barátai azt is tudják, József kedveli a technikai sportokat, s egy jó autóversenyért nem röstell ázni-fázni-várakozni, izgatottan szemlélni a körpályát rovó kocsikat, vagy a terepen megpróbáltatásokat vállaló versenysofőröket. Ennek fényében rossz viccnek tűnt, amikor közölte a magát a BMW alkalmazottjának tituláló férfihang, hogy tesztvezetésre várják.
- Már majdnem mondtam az ilyenkor szokásos mondandómat, hogy a pénz 80 százalékát küldjék el, a többit igyák el, viszont oly meggyőzően beszélt a fickó, hogy kezdtem figyelni. Elmondta, a németországi Braunschweig Egyetemen tanuló Ádám fiúgyerekem kitöltött valamit a neten keresztül, és ez a jutalomút jár érte. A fiam végül nem ment el, rám testálta a feladatot, a repülőjegyet csak le kellett töltenünk. Küldtek egy programleírást is, amiben nem szerepelt az aznapi Bayern-meccs megtekintése, de azért voltak érdekesnek tűnő dolgok - mondja József. Talán nem haragszik meg, hogy eláruljuk, mányi sváb fiú létére még bőven a szocializmus idején a kultikus Volkswagen Bogárral járt, s ehhez illőn rá is ragadt a Bogár, azaz Bogi becenév, amit ma is visel. A napokban vonult nyugdíjba hatvanévesen; egészséges, vidám, a nyugger kifejezést tréfásan használja saját magára.
- Szombaton fölkapaszkodtam egy gépre, és a Franz Josef Strauss repülőtérre érkeztünk, ahol bődületes köd volt! Biztató kilátások, sóhajtottam, de mire az Allianz Arenához értünk, sütött a nap! A kijáratnál névre szóló táblával vártak ránk a szóban forgó autó egy példányával. A szállodába érkezést követő regisztráció és eligazításnál kiderült, a kiválasztásnál nem az én korosztályomat favorizálták - fűzi hozzá.
- Kiosztották az autókat! Az új 1-es sorozat 116 i jelzésű, közel 150 lóerős, injektoros, 6 gangos navigátorral, és még jó néhány extrával felszerelt darab jutott nekem. S lehet, hogy a korom miatt, de nekem oda merték adni egyedül a csodakocsit, ellentétben az ifjabbakkal, akik kettesével, felváltva ülhettek a volán mögé.
József nem tagadja, nagy élménnyel ajándékozta őt meg a BMW a fián keresztül. Illetve a fia a BMW által. Az 1917-es alapítású Bayerische Motoren Werke AG túlélt két háborút, sőt, a vesztes első világháborúnak köszönhetően vágott bele a cég először motorkerékpárok, majd autók gyártásába, mivel a győztes hatalmak megtiltották az eredetileg repülőgépmotorokat gyártó üzemnek az induló profilt.
- A tesztvezetés után a vendéglátók fokozni akarták a szórakoztatásunkat, egy artista csoport produkcióját néztük meg, majd ugyanez a társulat meginvitált a tetőre, hogy onnan kötélen leereszkedjünk. Én udvariasan adtam át a lehetőséget a fiatalabbaknak, de ők sem mind éltek vele. Egyébként ebben a szállodában időzött ekkor a Nürnberg csapata - bújik ki Józsefből a fociszerelmes. - Ebéd után következett a nap másik fénypontja: irány a BMW Welt! Autóbemutató, a tervezés, a gyártás folyamatának bemutatása, a gyár termelésének mérföldkövei, étterem, ajándékbolt és irtózatos mennyiségű ember - meséli.