2019.01.30. 21:35
Ez az Apple „titkos”, nagy üzlete
Miközben az iPhone-ok eladási számaival kapcsolatban annyi rosszat hallani, van egy Apple-termék, amelyik diszkrét csendben, de remekül fogy.
Amikor az Apple 2016 szeptemberben bemutatta az AirPod vezeték nélküli fülhallgatóját, eléggé csúfos céltábla lett az interneten.
Sokan idétlennek tartották az elektromos fogkefefej-szerű holmit, mások a szokás szerint túl magas ár miatt panaszkodtak, vagy azért, hogy túl könnyen el lehet veszíteni.
Ehhez képest óriási sikert aratott.
Nem szembeötlő a diadal, mert az Apple az AirPod értékesítési számait bedobta az „Egyéb termékek” kategóriájának nagy kalapjába.
A továbbfejlesztett, második generációs AirPod-okat pedig még lelkesebben vásárolják. (És hamisítják is – de ez egy másik történet.)
Ming-Chi Kuo, az egyik legismertebb, mindig jól tájékozott Apple-elemző szerint az Alma az idei üzleti évben 50-55 millió pár AirPod-ot tudott eladni, és 2021-re meg fogja duplázni ezt a számot.
Feltételezve, hogy az (amerikai) ár változatlanul 159 dollár marad, miként a Statista alábbi diagramja ábrázolja, a kis kütyü több mint 15 milliárd (!) dollár éves árbevételt hoz majd a konyhájukra.