Második élet a 3D-ben

2022.02.22. 06:00

Így nő a Facebook nagyívű látomása, a Meta közönsége

A Meta közösségi virtuális valóság platformja, a Horizon elérte a háromszázezer felhasználót.

Ez körülbelül három hónap alatt tízszeres növekedést jelent. Kérdés, folytatódik-e ilyen tempóban a bővülés?

 

A Facebook tavaly ősszel a virtuális valóságra és a metaverzumra tette fel a jövőjét, átnevezte magát Meta névre, és évente milliárdokat költött olyan hardver és szoftver fejlesztésére, amely messze túlmutat a hagyományos közösségi médián

egy valódi(?), második, háromdimenziós életre.A Meta legjelentősebb mutatványa a témában a Horizon Worlds nevű közösségi VR platform. Az ingyenes virtuális valóságban – vagy ahogy tetszik – online videójátékban persze csakis a Meta által árusított, jó drága Oculus Rift S és az Oculus Quest 2 VR-headsetekkel lehet játszani. A Horizon Worlds tavaly december 9-én nyílt meg az Egyesült Államokban és Kanadában legalább 18 éves személyek számára egy meghívásos bétafázis után. 

Ezt Zuckerberg a vállalat legutóbbi eredménybeszámolóján „a metaverzum vízió központi elemének” nevezte.

Ekkor Mark Zuckerberg, a Meta vezére elmondta, hogy a havi felhasználói bázis tízszeresére, 300 000 főre nőtt. A Meta szóvivője, Joe Osborne megerősítette a statisztikát, és elmondta, hogy a szám magában foglalja a Horizon Worlds és a Horizon Venues felhasználóit is. Utóbbi egy különálló alkalmazás az élő események virtuális realitásban való megjelenítésére, s ugyanazokat az avatárokat és alapvető technikákat használja. A szám nem tartalmazza a Horizon Workrooms-t, a VR-konferenciákat, amelyek meghívásos rendszerre támaszkodnak.

A decemberi bevezetés előtt a Horizon Worlds privát bétatesztben volt, amelyben az alkotók tesztelhették a világépítő eszközeit. Hasonlóan ahhoz, ahogy a Roblox játékplatform vagy a Microsoft Minecraftja működik, a Horizon Worlds lehetővé teszi, hogy az emberek egyéni környezeteket építsenek, amelyekben

lábatlan avatarokként lazulhatnak és játszhatnak.A Meta a héten jelentette be, hogy a Horizon Worldsben eddig 10 000 különálló világot építettek, és az alkotóknak létrehozott privát Facebook-csoport már több mint 20 000 tagot számlál.

A Meta még mindig nem hozta nyilvánosságra, hogy hány Quest headsetet adott el eddig, ami megnehezíti a Horizon sikerének megítélését az alapjául szolgáló hardverplatformhoz képest, amelyen fut. Becslések szerint a Quest eladásai meghaladják a 10 milliót.

Zuckerberg nemrég azt mondta, hogy a Meta még ebben az évben kiadja a Horizon mobiltelefonokra szánt változatát, hogy „a VR-en kívül még több felületre hozza el a korai metaversus élményeit”.

Bár a Horizon Worlds még nem termel pénzt a Meta számára, nagy a nyomás rajta, hogy sikeres legyen. Különösen azért, mert a vállalat részvényei mélyrepülésbe kezdtek, mivel a befektetők megkérdőjelezik a drága metaverzum lehetőségeit.

A tartalom moderálásával és a VR kiskorú felhasználóival kapcsolatos problémák megoldásán túl a Meta-nak elég megbízhatóvá kell tennie a Horizon-t ahhoz, hogy milliók használhassák – írja a The Verge. Még csak két hónapja működik, de már több nő számolt be arról, hogy „virtuálisan megerőszakolták”, hogy „fogdosták” az avatarját. Bár a virtuális valóságban igazi, fizikai testeket nem érheti a tapogatás, az itteni zaklatás, a sértő és agresszív megnyilvánulások bántóbban személyesebbek, mint a Facebook hagyományos, kétdimenziós világában.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!