2024.05.26. 06:00
Ezzel a fintech újdonsággal növelik bevételüket a webáruházak
Akár húsz százalékos extra forgalomnövekedést is generálhat a webshopokban Magyarország vezető fintech cége által fejlesztett, egyedülálló, saját brandre szabható részletfizetési megoldás.
Forrás: Shutterstock
Az InstaCash 2022 októberében bekerült a Fintechzone 20 legígéretesebb magyar fintech cégét felsoroló listájára, 2023-ban a Vodafone Digitális Díj III. helyezettje lett és elnyerte az „Év Technológiai Megoldása” minőségi díjat is. A társaság a már jól megszokott utánvét, átutalás vagy bankkártyás fizetés mellett kínál, új, biztonságos fizetési módot.
„A technológia teljesen új, tehetősebb vásárlói szegmens prémium fizetési módjaként jelent valós pénzügyi megoldást” – fogalmazott Bruzsa Géza, a társaság vezérigazgatója. „Felmérések szerint az online vásárlói körnek igen nagy része, mintegy 76 százaléka nem szívesen választ webshopos vásárláskor áruhitelt fizetési módként, aggódik a rejtett költségek miatt, de mégis van igénye egy részletfizetést biztosító kényelmi szolgáltatásra.”
BNPL-lel garantált a biztonság
Az InstaCash részletfizetési megoldása azok számára jelenthet valós alternatívát, akiknek a vágyott termék egyösszegű kifizetése nehézséget okoz, illetve emiatt el kellene halasztaniuk a vásárlást. A Buy Now Pay Later (BNPL) vagyis „vásárolj most, fizess később" digitális megoldással a kereskedők valós időben 3-6 havi részletfizetési lehetőséget tudnak biztosítani vásárlóiknak.
A szolgáltatásnak nem az a célja, hogy a webshop kamatbevételre tegyen szert, hanem, hogy egyfajta kényelmi szolgáltatásként segítse a vásárlást, ezért a felhasználók rendkívül egyszerűen, nyomtatványok kitöltése, apróbetűkben rejlő plusz költségek, a banki hiteligényléshez kapcsolódó frusztrációk, munkáltatói igazolás nélkül, azonnali, automatizált bírálattal tudnak kamatmentes részletfizetést igényelni.
Egyedülálló az InstaCash által nyújtott megoldás, mivel ellenőrzi, hogy a vásárló valóban képes lesz-e fizetni a részleteket. „Nem engedjük, hogy valaki túlköltekezzen, s olyan terhet vállaljon magára, ami túlnyúlik a háztartási költségvetésén.”
A Magyarország vezető fintech cége által fejlesztett modell a versenytársakkal szemben élen jár abban, hogy a banki interface alapokra épül, elektronikus úton vizsgálja az elmúlt 90 nap bankszámlatörténetét, a rendszer motorja kiértékeli, hogy a bejövő és a kimenő pénzek, költési szokások szerint belefér-e az ügyfél szabad kapacitásába a havi részletek törlesztése.
„Ezért van szükség az ügyfél bankszámlakivonatára, amelyet maga a vásárló tesz hozzáférhetővé a saját bankja online felületén, a Magyar Nemzeti Bank által validált, védett, biztonságos kapcsolaton keresztül. Az ügyfelek nem adják meg a jelszavaikat, nem férünk hozzá az adataikhoz, semmilyen banki hozzáférést nem kérünk. A vásárlók mindössze azt hagyják jóvá, hogy a bankjuk elküldje nekünk a bankszámlakivonatukat az Európai Unió által szabályozott módon. Az InstaCash működése teljesen transzparens, a felületünkön is azt üzenjük: senki ne adjon meg banki jelszavakat, adatokat. Az átláthatóság a hitelesség és a megbízhatóság kultúráját is erősíti az e-kereskedelmi szektorban” – emelte ki Antal Tomás, a cégcsoport csoport informatikai és operációs vezetője.
Az InstaCash részletfizetési megoldása minden létező webshop-keretrendszerbe integrálható, technikailag a webáruházak 80-90 százaléka számára mintegy egyórás munkát jelent a beépítése, az ügyfeleknek pedig nagyjából hét percre van szükségük, hogy hozzájussanak a kívánt termékhez a részletfizetési lehetőség segítségével.
Digitália
- Akkor most utáljuk a karácsonyi videót?
- „Kérlek, halj meg!” – mi is megkérdeztük, miért adott ilyen tanácsot a chatbot egy egyetemistának
- Hogyan műt ez a robot csupán videókból tanulva úgy, mint az emberi orvosok?
- Ki hinné? Az első tömeges virtuális találkozót 1916-ban tartották
- Black Friday: még egy esetleges csalódás sem veszi el a magyarok vásárlási kedvét