Digitália

2 órája

Megnyílt a világ első tanár nélkül, mesterséges intelligenciával oktató- tanterme

Egy londoni magániskola nyitotta meg az Egyesült Királyság első osztálytermét, amelyben mesterséges intelligencia tanít emberi tanárok helyett.

MW

Képünk illusztráció

Forrás: Shutterstock

Fotó: Alexander Limbach

A tanintézmény vezetése szerint az MI technológia lehetővé teszi a precíz, testre szabott tanulást, míg kritikusai azzal érvelnek, hogy a mesterséges intelligencia tanítása „lelketlen, sivár jövőhöz” vezet.

A David Game College-ban szeptemberben indult az új, tanár nélküli képzés 20 érettségiző hallgató számára fizetős rendszerben.

A diákok több mesterséges intelligencia platformot használva tanulnak számítógépeken és VR, azaz virtuális valóság fejhallgatókkal.

Az MI először is megállapítja, hogy a tanuló miben jeleskedik, és miben van szüksége további segítségre: ehhez igazítja a tanévben az óraterveket.

A nehezebb témák oktatását a félév végére helyezik át, a könnyebben elsajátíthatókkal azonnal foglalkoznak: minden diák személyre szabott óratervet kap.

Sok kiváló tanárunk van, de mindannyian esendőek vagyunk

– fogalmazott John Dalton, az iskola társigazgatója a Sky News angol televíziós hírcsatornának.

„Úgy gondolom, hogy nagyon nehéz emberi oktatónak elérni a mesterséges intelligencia tárgyilagos pontosságát, valamint a folyamatos értékelés képességét.

Végső soron, ha valóban tudni akarjuk, hogy egy gyerek miért nem tanul, az AI-rendszerek ezt hatékonyabban tudják meghatározni.”

„Egy tanár nem igazán ismeri a hibáidat, mert nagyon sok diákja van” – mondta a kamerának Joseph, a David Game College érettségiző hallgatója.

„Míg tehát egy ember nem ismeri fel a hibáidat, az MI azonnal érzékeli, mik a gyengeségeid, és pontosan azokat segít javítani.”

Olyan tantárgyakat is tanítanak majd a mesterséges intelligenciával, mint például a művészet és a szexuális nevelés.

Alexander Vansittart, latin tanár, SNI tanulókat tanított. (A sajátos nevelési igény, SNI gyűjtőfogalom, amely többletjogokat biztosít a különleges bánásmódot igénylő gyermekeknek, tanulóknak. A sajátos nevelési igény kategóriái: mozgásszervi, érzékszervi, értelmi vagy beszédfogyatékossággal élő vagy halmozottan sérült.)  Vansittart azért csatlakozott az iskolához, hogy úgynevezett tanulási edző legyen.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy ez a megoldás mit jelenthet a fiataloknak, hogyan segíthet nekik megváltoztatni az életüket. Ezért jelentkeztem erre az állásra” – mondta a riportban.

Sokakban azonban ellentmondásos érzelmeket vált ki az elképzelés, hogy a gyerekek oktatását a mesterséges intelligencia kezébe adják. Chris McGovern nyugalmazott igazgató, a kormány szakpolitikai részlegének korábbi tanácsadója például nehezményezi ezt a megoldást. Ő a Campaign for Real Education vezetője, és azt mondja, bár a mesterséges intelligencia szerepet kaphat az osztályteremben, de a tanár nélküli oktatást túlzásnak tartja.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!