Gazdaság

2011.12.05. 06:01

A diszkontok továbbra is népszerűek itthon

Budapest - A diszkont csatorna üzleti sikere az idei évben tovább folytatódik - részben az elhúzódó válság hatására. Itt az akcióban, promócióban vásárolt termékek értékének aránya is magasabb.

Klecska Ernő

 A GfK Hungária legújabb, Diszkontok 2011 című tanulmányából azonban kiderül, hogy nem minden kategóriában e csatorna kínálja a legalacsonyabb árakat, s az is, hogy nem kizárólag a szűkös anyagi körülmények között élő háztartások vásárolnak ezekben az üzletekben.
A magyar háztartások túlnyomó többsége vásárolt 2011 során a diszkont csatornába sorolt láncok valamelyik üzletében. A csatorna sikeréhez a láncok marketing erőfeszítésein túl hozzájárul az is, hogy az elhúzódó válság hatására mind jobban felértékelődik az olcsó beszerzési források szerepe. Márpedig az általános vélekedés szerint a diszkont láncokban az átlagnál kedvezőbb árakon lehet vásárolni. Kicsit tüzetesebben megvizsgálva ezt a kérdést, már árnyaltabb a kép. Számos termékkategóriában valóban jelentős, akár 15 százalék feletti a diszkontok árelőnye, de az erős versennyel jellemezhető kategóriákban csak pár százalékponttal olcsóbbak más láncoknál. Vannak viszont olyan termékcsoportok - friss zöldség, pékáru - ahol akár drágábbak is lehetnek, mint az országos piaci átlag.  A diszkontok esetében a vásárlók árérzékenységét eleve meghatározza az abba vetett hitük, hogy olcsóbban tudnak vásárolni, az akciók vadászata fokozottabban jelenik meg, mint a napi fogyasztási cikkek piacán.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!