Gazdaság

2013.09.18. 15:15

Gyökeres átalakulás előtt a szolgáltatóközpontok

Gyökeres átalakulás zajlik a szolgáltatóközpontok piacán, a cégek szolgáltatásainak köre és minősége is rohamosan változik, a szervezetek minden korábbinál jobban globalizálódnak.

Klecska Ernő

Az átalakulás a Magyarországon működő központok számára is lépéskényszert jelent - mutat rá az EY legfrissebb iparági elemzése. A tanulmányból az is kiderül, hogy a közép- és hosszútávú siker érdekében a szolgáltatóközpontoknak hat fontos területre kell koncentrálniuk.

Székesfehérváron több szolgáltatóközpont is működik. Van ilyen egység az IBM-nél, az Alcoánál és a Sapa cégnél is (Fotó: Klecska Ernő)

Gyökeres változás zajlik a szolgáltatóközpontok piacán, minden korábbinál összetettebb igényekhez kell alkalmazkodni a szektorban működő cégeknek. A Magyarországon működő központok is lépéskényszerben vannak, ha nem kezdenek bele időben az átalakításba, nemcsak egy-egy cég magyarországi jövője kerülhet veszélybe, de az egész iparág hazai sorsa is megpecsételődhet. A folyamathoz kapcsolódóan az EY hat pontban foglalta össze, hogy melyek azok a területek, amelyekre a leginkább koncentrálniuk kell a vállalatoknak. Emellett pedig országos szintű felmérést is indítottunk, hogy áttekintsük a szektor jelenlegi helyzetét mondta Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója.

Az átalakulási folyamat néhány évvel ezelőtt kezdődött, 2010-től az úgynevezett első generációs, döntően egy-egy funkciót ellátó központok aránya folyamatosan csökken, míg a többfunkciós második generációsoké és multifunkcionális globális üzleti központoké egyre jobban növekszik mutat rá a nemzetközi tanácsadó cég tanulmánya. A közép- és hosszútávú siker érdekében határozott és erős vezetésre van szükség annak érdekében, hogy a szükséges egységesítési és integrációs folyamatok sikeresek legyenek, s minél kevesebb cégen belüli vita alakuljon ki a felelősségi és költségvetési területek körül. A vezetőségnek fel kell készülnie arra is, hogy bővítsék a szolgáltatásaik körét, s hozzáadott értékű munkára rendezkedjenek be. A folyamatban fontos szem előtt tartani, hogy a szolgáltatóközpontoknak sem kell mindent házon belül megoldaniuk, ezeknek a cégeknek is érdemes egyes feladataikat kiszervezniük.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!