Átverés

2024.04.28. 09:00

Reagált a posta a kamucsomag-ügyre: ha nem rendelt semmit, ne fizesse ki!

A vállalat a közleményében kiemelte, hogy nem webáruházként, hanem kézbesítési szolgáltatóként működnek.

MW

A posta továbbra is azt javasolja a webáruházakból rendelő fogyasztóknak, hogy a rendelésnél mindig győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e

Forrás: Shutterstock

Fotó: PeopleImages.com - Yuri A

A Magyar Posta elhatárolódik a „kamucsomagok” tartalmi ellenőrzésének felelősségétől – közölte a vállalat az MTI-vel.

Kiemelték,

hogy a Magyar Posta Zrt. nem webáruház, hanem kézbesítési szolgáltató, így a megrendelt csomagok tartalmáról nincs és nem is lehet információja. A megrendelt csomagok tartalmának ellenőrzése kizárólag a megrendelő joga és felelőssége, akinek lehetősége van az átvételt megtagadni.

A „kamucsomagok” elkerülése érdekében a posta továbbra is azt javasolja a webáruházakból rendelő fogyasztóknak, hogy a rendelésnél mindig győződjenek meg arról, hogy megbízható webáruházból rendelnek-e. Olyan csomagért pedig, amit nem rendeltek meg, értelemszerűen ne fizessenek – hangsúlyozta a posta.

A közleményben arra is rámutattak, hogy a webáruház hitelességének ellenőrzésére érdemes átolvasni az eladó értékelését, az adott webáruház általános szerződési feltételeit, a gyakran ismételt kérdéseket, különösen a reklamációra, a visszaküldésre vonatkozó fejezeteket.

Amennyiben ezek ellenére valaki hamis csomagot kap, akkor a rendőrséghez vagy a fogyasztóvédelemhez kell fordulnia – olvasható a közleményben.


 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában