2024.06.18. 07:05
„Még átérek” – döbbenetesen sok a halálos vasúti baleset
A tavalyi adatok szerint majdnem minden hétre jutott egy, 2024-ben pedig még emelkedett is a tragédiával végződő vasúti balesetek száma.
A kép illusztráció!
Forrás: Shutterstock
Fotó: P A
Idén eddig 30 baleset történt vasúti átjáróban a KRESZ megszegése vagy figyelmetlenség miatt. Ez 9 esettel több, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában.
A balesetek számának visszaszorítása érdekében a MÁV ismeretterjesztő filmekkel, a vonatokon és vágányvégi kijelzőkön figyelemfelkeltő üzenetekkel, a Pest vármegyei vasúti átjárókban pedig vészhelyzet esetére hasznos információkat tartalmazó táblák kihelyezésével erősíti vasútbiztonsági kampányát.
Az utakon azonban még mindig nagy úr a sietség... Az alábbi felvételen a vasúttársaság munkatársai éppen egy letört sorompókart szerelnek vissza az egyik átjáróban, amikor az ellenkező irányból érkező kamion a piros jelzést figyelmen kívül hagyva a másik csapórudat is letöri, majd megállás nélkül továbbhajt.
Pest vármegye lehet a negatív csúcstartó
Az Ütközéspont weboldalon látható térkép szerint különösen sok baleset történt Pestszentimrén a Nemes utcai vasúti átjárónál, illetve Pest vármegyében Vecsés–Üllő, Monor–Pilis, valamint Vácrátót–Vác térségében, de a Kelenföld–Budaörs vonal is balesetveszélyes környéknek számít. Hazánk keleti országrészében Kőrösladány–Dévaványa, Füzesgyarmat–Szeghalom, illetve a Tócóvölgy és Hajdúböszörmény között történt számos vasúti baleset.
A vasúti átjáróban tapasztalt veszélyhelyzet (például elakadt autó, bajba jutott személy) esetén a táblák információi alapján a bejelentő hívása után a 112-es segélyhívó közvetítésével a vasúttársaság vagy a HÉV munkatársai azonnal intézkedni tudnak: pontosan azonosítják az érintett vasúti átjárót, majd az elhangzott információk alapján felmérik a helyzet súlyosságát.
Figyelemfelkeltő képsorok
A baleset-megelőzés terén végzett tevékenységért a MÁV elnyerte Az év közlekedésbiztonsági társadalmi felelősségvállalója 2024 címet. A vasúttársaság az eddigiek mellett újabb elemekkel bővíti intenzív vasútbiztonsági kampányát a vasúti átjárókban történő balesetek számának csökkentése érdekében. A vasúttársaság Härtlein Károly a BME Fizikai Intézet mesteroktatójának a közreműködésével SÍN-TÉR címmel ismeretterjesztő filmekben hívja fel a figyelmet a szabálykövető közlekedés fontosságára. A vasúti járművek féktávolsága több száz méter, a vonatok hirtelen megállítása esélytelen. Számtalan baleset egyértelmű oka a „még átérek” látásmód, amikor a síneken átkelő gyalogos vagy autós rosszul méri fel a közeledő vonat sebességét és a vonat fékútját – írja cikkében a Magyar Nemzet.
Krimi
- Kiderült, mi okozhatta az újvidéki tragédiát: húsz embert hallgattak ki az ügyben
- „Még mindig remegek” – három hónapig keresték a dunaszekcsői kislányt, döbbenetes, hogyan került elő
- Sallai Nóra balesete: olyan részletre hívta fel a figyelmet egy ügyvéd, amit korábban senki sem említett
- Tragédia Újvidéken: a legfiatalabb áldozat hatéves volt (videó) – frissült
- Újabb megrázó részletek derültek ki Till Tamás halálának körülményeiről (videó)