Krimi

2024.07.02. 01:40

Meghalt miatta egy ember, mégis szabadlábon van az Árpád hídi gázoló

Eltelt egy év a tragikus baleset óta, a gázolót azóta sem csukták le. A Mercedes legalább 137 kilométer/órával haladt, pedig csak 70 kilométeres sebesség megengedett a hídon.

MW

Forrás: Mandiner

Brutális balesethez riasztották a rendőröket az Árpád hídra tavaly július elsején. Egy biciklist halálra gázolt egy szalagkorlátot átszakító Mercedes és több ember megsérült. Az áldozat szabályosan haladt a kerékpársávban, amikor a kocsi átszakította a szalagkorlátot és nekicsapódott.

A fiatal férfinek leszakadt mindkét lába, a kórházban halt meg.

A balesetet okozó sofőr és az egyik BMW sofőrje is súlyosan megsérült. Mindketten kórházba kerültek. Az akkor 33 éves sofőrt a betegágyánál hallgatták ki a rendőrök halálos közúti baleset gondatlan okozása miatt. 

A nyomozás során kiderült, hogy a balesetet okozó férfi két barátjával versenyzett a hídon, amikor elvesztette az uralmát a 700 lóerősre feltuningolt, RACE-001-es rendszámú, Mercedes felett.

 A sofőrt letartóztatták, de októberben kiengedték a börtönből, és nyomkövetővel a lábán szabadon engedték.

A bíróság azóta ezen is enyhített, a férfival szemben már csak az a kényszer-intézkedés van érvényben, hogy nem hagyhatja el Budapest közigazgatási határait, de azon belül szabadon mozoghat a nyomkövetővel a lábán

- írja a Mandiner.

Az ügyben két gyanúsított van: a Mercedes sofőrjét halálos közúti baleset gondatlan okozásával, a versenyzésben résztvevő egyik BMW sofőrjét pedig közúti baleset gondatlan okozásával gyanúsítja a rendőrség. Utóbbi gyanúsított szabadlábon védekezik. A 34 éves Mercedes-sofőr beismerte bűnösségét, de tagadta a versenyzést a vallomásában. Azt elismerte, hogy gyorsan ment, de állítása szerint csak azért taposott a gázba, mert túl közel ért hozzá a mögötte gyorsan érkező BMW. Az igazságügyi szakértői vélemény alapján

a Mercedes legalább 137 kilométer/órával haladt, noha csak 70 kilométeres sebesség megengedett a hídon.

Azt is megállapították, hogy az autó menetstabilizátora ki volt kapcsolva. Azt pedig vizsgálják, hogy a feltuningolt autók közül bármelyik esetében felmerül-e, hogy illegálisan növelték az autó teljesítményét.

A balesetet okozó férfinak nem ez volt az első balesete, a tragédia idején is 13 büntetőpontja volt, ami pont az a pontszám, amikor a nyilvántartást vezető hatóság értesíti a sofőrt, hogy a pontjainak a száma elérte a kritikus szintet.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában