három évre ítélik oda

2018.09.12. 14:00

Megyénkben három étterem és szálloda érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi Díjat

Tizenhét szálloda és hat étterem érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, amelyeket augusztus végén adták át. Jelenleg 47 szálloda és 18 étterem jogosult a Magyar Turisztikai Ügynökség védjegyének használatára. A listán egy Fejér megyei szálloda és két étterem szerepel.

Borsányi Bea

Hermann-né Nagy Veronika: A megváltozott munkaképességűek ugyanolyan, vagy még jobb munkát képesek végezni!

Fotó: Fehér Gábor/ Fejér Megyei Hírlap

A Magyar Turizmus Minőségi Díjat a Szállodák és Vendéglátóhelyek Európai Szövetsége is akkreditálta, így a díjazottak jogosultak a European Hospitality Quality minősítési rendszer elismerését jelző Q jel használatára. A magyar turisták évente 600 milliárd forintot költenek külföldön, a hazai kínálat minőségi fejlesztésével ennek az összegnek egy részét szeretnék itthon tartani. Jelenleg egyébként számos, a turizmushoz kötődő védjegy létezik, amelyek „rendbe tételére” a következő két évben egymilliárd forintot szánnak.

A Magyar Turizmus Minőségi Díj tanúsító rendszer tizenhárom éve működik. A díjat három évre ítélik oda. A szállodáknak egy 800, éttermeknek pedig 300 kérdésből álló értékelésnek kell megfelelniük, mintegy saját magukat minősítve, de az ügynökség szakemberei próbavásárlások során ellenőrzik is a jelentkezőket és visszajelzést is adnak a vállalkozásoknak.

Bársony Péter szerint a vendégek többsége nem foglalkozik a díjjal, számukra a lényeg, hogy kiváló minőségű szolgáltatást kapjanak
Fotó: Fehér Gábor/ Fejér Megyei Hírlap

A Velence Resort & Spa Hotel azért pályázott a díjra, hogy meghosszabbíthassa a Q jel viselési jogát, amelyet korábban megkapott. „Évekkel ezelőtt a minőségi szolgáltatás irányába köteleztük el magunkat, ez a díj pedig számunkra jó lehetőség arra, hogy külső, de szakmai szemmel kapjunk visszajelzést a munkánkról. Örömmel vesszük ugyanakkor azokat az esetleges építő jellegű kritikákat is, amelyekkel szolgáltatásaink színvonalát emelni tudjuk. A díj piaci értéke egy másik kérdés. Egyrészt nem mérhető a hatása, másrészt a vendégek többsége nincs tisztában azzal, mit takar pontosan ez az elismerés. Számukra az a lényeg, hogy megkapják azt a szolgáltatást, amit várnak, nekünk pedig az a feladatunk, hogy amit ígérünk, azt mindenkor maximálisan be is tartsuk” – mondta el Bársony Péter, az Event Hotels szálloda üzletág igazgatója.

Hermann-né Nagy Veronika: A megváltozott munkaképességűek ugyanolyan, vagy még jobb munkát képesek végezni!
Fotó: Fehér Gábor/ Fejér Megyei Hírlap

A székesfehérvári Hatpöttyös Étterem első alkalommal pályázta és kapta meg a minősítést. „Mivel az elmúlt évek kemény munkájának köszönhetően a forgalommal nincs gondunk, számunkra a díj a kollégáink számára értékes visszajelzés. Köztudott, hogy éttermünkben megváltozott munkaképességű és sérült emberek is dolgoznak, ez a díj pedig annak a megerősítése, hogy ők ugyanolyan, vagy még jobb munkát képesek végezni, mint egészséges társaik. A másik nagy öröm számunkra pedig az, hogy egy olyan mezőny tagjának mondhatjuk magunkat, amelyben profitorientált vállalkozások sora található”, válaszolt a kérdésre Hermann-né Nagy Veronika, ügyvezető-tulajdonos.

Csikós Gábor számára az elismerés komoly megerősítése annak, hogy jó úton, jó irányba haladnak
Fotó: Szmodics Ágnes

Ugyancsak első alkalommal kapta meg a minőségi díjat a dunaújvárosi Kiskohász Vendéglő, melynek étteremvezetője, Csikós Gábor elmondta, ők egy ismerős javaslatára pályáztak, aki szerint a városban a vendéglő alkalmas lenne a Q jelre. Számukra a díj szakmai visszajelzés, azt üzeni, jó úton járnak. A tulajdonos szerint érdemes más egységeknek is csak úgy, pályázati szándék nélkül letölteni a 300 kérdéses listát, mert sokat segíthet a minőségi szolgáltatások kialakításában.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!