2021.09.02. 07:00
A személyautósoknak nehéz – Elektronikai alkatrészhiány van több gyárban
Még az év elején írta meg az MTI, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. közlése alapján, hogy beszállítói nehézségek okozta alkatrészhiány miatt szerdától – ez január 20. volt – tíz napra ismét (!) leáll a termelés a kecskeméti Mercedes-gyárban.
A Denso Gyártó Magyarország Kft. csak minimálisan érzi a hiányt
Fotó: Havran Zoltán / Magyar Nemzet
A tájékoztatás szerint egyes félvezető komponensek terén világszerte beszállítói nehézségek tapasztalhatók az alkatrészellátásban; írta akkor a Magyar Távirati Iroda.
A cikk arra is kitért, hogy az elektronikai alkatrészek szállítási fennakadásai miatt már több autógyártó, köztük az Audi és a Volkswagen is kényszerintézkedéseket jelentett be az év elején.
– Az autóipar elektronikai alkatrészeinek ellátásában azért jelentkeznek fennakadások, mert a chipgyártó vállalatok egy része a koronavírus-válság alatt tavaly bekövetkezett autóipari leállások miatt átállt a szórakoztató elektronikai alkatrészek gyártására. Az ismét lendületbe jött autóipari termelés viszont emiatt kifogyott az alkatrészekből – írták. Nos, január óta többször újra leállt a hazai gyár.
– A félvezető áramköröket gyártó Intel április 22-én jelezte, hogy nem látja a végét a nemzetközi piacon az elektronikai alkatrészek kínálatában bekövetkezett hiánynak – írta az MTI áprilisban.
A napokban megjelent legújabb hírek szerint pedig ismét leállásra kényszerül a kecskeméti Mercedes gyár. Ahogy eddig is, ezúttal is a félvezető áramkör-alkatrészek hiánya következtében.
Lapunk arról kérdezett két mérvadó székesfehérvári gyárat: az ő működésüket érinti-e ez a világpiaci probléma.
Ikarus Global Zrt.
Tankó Zoltán, az Ikarus Global Zrt. vezérigazgatója azt mondta, náluk egyáltalán nincsen ilyen, alkatrészhiányból fakadó gond. – Jól tudtuk beszerezni az alkatrészeket, úgyhogy van minden, amivel dolgozni tudunk. Folyamatosan megy a gyártás – jelentette ki.
– Mi közvetlenül nem építünk be félvezető áramkört, hanem olyan eszközöket építünk be a buszainkba, amelyekben már vannak ilyen félvezető áramkörök – fogalmazott.
Elmondta azt is, hogy beszállítóik nem jeleztek ilyen jellegű problémát, s hogy eddig minden megrendelésük tökéletesen teljesült, nem is mutat semmi arra, hogy ez változna.
Denso Gyártó Magyarország
– Minimálisat érzünk belőle, de hála Istennek a mi portfóliónk és a termékeink ennél jóval diverzifikáltabbak – felelte érdeklődésünkre már Szincsák Attila, a Denso Gyártó Magyarország alelnöke. – Egy-egy cellában termeléscsökkentést kellett bevezetnünk. A személyautó-kitettségünk természetesen nem olyan mértékű, mint a személyautógyártóknak – mondta.
Szincsák Attila úgy látja, hogy a fennálló chiphiány miatt a következő félévben még biztosan lesznek akadozások az ipar e területén.