2018.02.16. 17:00
A hatóság folyamatosan ellenőrzi a világhálón a tűzifahirdetéseket
Az internetes tűzifahirdetések 70 százalékát kellett töröltetni a Nébih első, célirányos vizsgálata nyomán.
as
Fotó: Nagy Norbert
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) folyamatosan ellenőrzi az online tűzifahirdetéseket is. Ezekben az esetekben a legnehezebb ugyanis azonosítani a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartalmát, így a vásárlók jogos panaszának érvényesítése akadályokba ütközhet. Az első, célirányos vizsgálatokon az ellenőrzött hirdetések 70 százalékát kellett töröltetni. A Nébih szakemberei – a weboldal működtetőivel együttműködve – az egyik legjelentősebb hazai internetes hirdetési portálon megjelenő tűzifahirdetéseket ellenőrizték. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta.
Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih kezdeményezte a kifogásolt hirdetés törlését, amelyről az oldal üzemeltetői intézkedtek.
Az első, célirányos ellenőrzés eredményeként 54 tűzifahirdetést kellett haladéktalanul eltávolítani az oldalról, amely a vizsgált reklámok közel háromnegyedét jelentette.
A magas arány arra enged következtetni, hogy jelenleg az internetes hirdetések jelentős részében a megvételre kínált tűzifa vélhetően illegális eredetű vagy a hirdetők jogszerűtlen módszerekkel, a vásárlók megkárosításával igyekeznek azt értékesíteni – derül ki a Nébih lapunknak eljuttatott közleményéből.
A visszaélések elkerülése érdekében a Nébih a jövőben is rendszeresen ellenőrzi az elektronikus és írott formában megjelenő hirdetéseket. A hatóság a kisebb mulasztások esetében ezután is észszerű toleranciát tanúsít, a súlyosabb jogsértések esetén azonban – a hirdetések törlésén túl – komolyabb szankciókkal lehet számolni.
Erre érdemes figyelni vásárláskor: