Gyökeresen megváltozott a szemlélet

2018.10.01. 09:15

Simon László kormánymegbízott: A cél az, hogy az ügyintézés ne az idegeskedésről szóljon

Újabb négy évre kapott megbízást posztja betöltésére Simon László, a Fejér Megyei Kormányhivatalt vezető kormánymegbízott. Ebből az alkalomból kértünk tőle interjút.

B. Kiss László

Simon László kiemelte, a megye 14. kormányablakát a vasútállomáson nyitják meg

Az elmúlt években jelentős változások történtek a területi közigazgatásban, amely folyamat tovább halad. Az intézkedések az ügyfélközeli, hatékony közigazgatás megteremtését szolgálják a kormányhivatalok szintjén is. A cél, hogy az ügyintézés ne a várakozásról, az idegeskedésről, hanem a gyorsaságról, a hatékonyságról szóljon. Kiteljesítették, kibővítették a kormányhivatal alá tartozó járási hivatalok hatáskörét azért, hogy ami helyben elintézhető, azt intézzék is el helyben. A hivatalhoz kerültek – a teljesség igénye nélkül – a környezetvédelem, a családtámogatás, a fogyasztóvédelem vagy az agrárigazgatás hatósági feladatai.

„Miben segíthetünk?” Ez a kormányhivatal szlogenje

Ennek a feladatátcsoportosításnak a legutolsó mozzanata az volt, hogy a vidékfejlesztési területet átvettük – emlékeztetett a kormánymegbízott. A korábbi okmányirodai hálózatot felváltották a kormányablakok, amelyekben több mint 2500 ügyfajta intézését – a személyi okmányok kiváltásától a vállalkozás indításáig – tudják végezni a polgárok. Minden olyan ügyet, amelyet a jogszabály nem rendel máshová. A nyolc Fejér megyei járási hivatalnak alárendelve jelenleg 13 kormányablak működik a megyében. Azokon a településeken, amelyek távolabb fekszenek a kormányablakoktól, 35 ügysegéd tart helyben ügyfélfogadást – fogalmazott Simon László. Úgy tervezik, hogy a tizennegyedik kormányablakot – a MÁV-val együttműködve – a fehérvári vasútállomáson nyitják meg. Folytatni kívánják még az eljárási szabályok további egyszerűsítését.

Simon László kiemelte, a megye 14. kormányablakát a vasútállomáson nyitják meg

Ennek keretében számos törvényt, jogszabályt vizsgálnak felül. A bürokráciacsökkentéssel az állampolgárok adminisztratív terheinek könnyítése a cél – tudtuk meg a kormánymegbízottól. Gyökeresen megváltozott az államigazgatásban alkalmazott szemlélet is: a hatóság jogkövetőnek feltételezi az ügyfeleket. A Fejér Megyei Kormányhivatal szlogenje így szól: „Miben segíthetünk?” Arra biztatnak minden vállalkozót, cégvezetőt, hogy mielőtt bővíti, módosítja tevékenységét, bátran fáradjon be hozzájuk, és kérjen tájékoztatást, hogy ne utólag derüljön ki az esetleges mulasztás – fejtette ki Simon László. Fontos eredményként lehet elkönyvelni, hogy az eljárási határidők jelentősen csökkentek. A kormányablakokban – ez országos átlag – 12 perc alatt intéznek el egy ügyet. Annak pedig, aki online foglal időpontot, várakoznia sem kell – mondta a kormánymegbízott, aki beszámolt lapunknak nyilatkozva arról is, hogy – hárommilliárd forint értékben – a kormányhivatal 18 épületén hajtottak végre energetikai felújítást, aminek eredményeként 30 százalékos megtakarítást érnek el.

A hatékonyság növelése

Ezen túlmenően új épületet emeltek a járási hivatalnak Bicskén, és ugyancsak a járási hivatal korszerű körülmények köré helyezése céljából zajlik egy régi épület teljes felújítása Dunaújvárosban is, mintegy kétmilliárd forint beruházásával. A tervekről szólva Simon László elmondta: a cél az, hogy tovább szélesítsék az online is elindítható ügyek körét. A hatékonyság növelése elképzelhetetlen anélkül, hogy a megyei kormányhivatal mintegy 1500 dolgozója egyformán jól felkészült legyen. Ezt szolgálják a folyamatos képzések, amelyekbe – ügyintézőtől a vezetőkig – mindenkit bevonnak. Akkor lehetnek elégedettek, ha az ügyfél másnap már nem emlékszik arra, hogy előző nap valamilyen hivatalos ügyet intézett.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában