2019.10.17. 07:30
Különleges tanórák zajlottak a Kodolányi János Gimnázium és Szakgimnáziumban
Mindez legfőképpen az ének-zene és angolórákat érintette, hiszen az Erasmus+ Újítva alkoss 2 nevű, úgynevezett multinacionális partnerprogram keretében öt „társintézmény” fogott össze, hogy e két területen új módszereket keressenek és osszanak meg egymással.
Öt ország öt iskolájának diáksága, tanárai diskurálnak Fotó: FG
Fotó: gaborfeherphoto
Célkitűzésük, hogy az ének-zene és az angol tantárgyak közelebb kerüljenek egymáshoz. Így tantárgyközi órákat tartottak: a zeneórában egy kis angolnyelv-tanítás, az angol nyelvi órákban pedig egy kis zenetanítás is megjelent – informálódtunk Budai Marianna angolnyelv-tanártól, a székesfehérvári iskola Erasmus projektjének koordinátorától. Mellette Horváth Zita (szintén angol nyelvi területen) és Mits-Kovács Eszter (ének-zene) közreműködött a projektben; Glavanovics Andrea, a Kodolányi János Egyetem képviseletében pedig szakmai javaslatokat tett a látott módszertanra.
![](https://cdn.feol.hu/2021/09/hM9B7aK_64vSo-9UKnpNulSSFeb9yiAmf03aLJsEJ9I/fill/4886/3909/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2VlMWI4OTEyZmY4ZjQ5ZDg5M2YyOTk0ZjQ5MmQxOGFh.jpg)
A találkozók célja ugyanis az, hogy a résztvevők – vagyis a fehérvári iskola mellett az angol, német, spanyol és a svéd intézmények tanárai, diákjai – egy mindegyik országban használható módszertani gyűjteményt hozzanak létre. Emiatt hol a tanárok, hol a diákok – Fehérvárra most előbbiek – látogatnak el a partnerországba tapasztalatcserére. Itt kiderült: az angolnyelv-tanításban külföldön kisebb a tankönyvhasználat mértéke, az ének-zene területén pedig nagy mennyiségű tananyagot képesek átadni a magyar oktatók. Svédországban kevésbé foglalkoznak a klasszikus zenével, helyette az ABBA jelenti a zenetörténetet – de korán hangszert adnak a gyerekek kezébe.