2019.11.09. 07:50
Vasárnaptól téli üzemmódra vált a Magyar Közút Zrt.
A Magyar Közút s így a társaság Fejér megyei igazgatósága is november 10-étől téli üzemmódra vált. Mindez azt jelenti, hogy az igazgatóság hat mérnökségén keresztül, 0–24 órás ügyeleti szolgálat mellett, 170 fővel látja el az 1401 kilométer hosszúságú megyei közúthálózaton a téli üzemeltetési feladatait.
A közutasok a társszervezetek képviselőit is invitálták a fórumra Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap
Fotó: gaborfeherphoto
A téli hónapokban a társaság elsődleges feladata a hóeltakarítás és a síkosságmentesítés, valamint megfelelő időjárási körülmények között a téli kátyúzás is – mondta el a pénteki székesfehérvári „télindító” sajtóértekezleten Molnár István, a Magyar Közút
Nonprofit Zrt. megyei igazgatója.
Amint megtudtuk: a 2019–2020-as téli szezonban a Fejér megyei közúthálózaton 36 saját és 9 bérelt, sószóróval és hóekével felszerelt nehézgépjárművet állítanak hadrendbe. Ezek mellett 10 egyéb hóeltakarító gép, 10 rakodógép és 8 hómaró lát el 0–24 órás szolgálatot.
A téli géppark felkészítésén túl a kezdőkészleten mintegy 14 ezer tonna útszóró sóval és 170 tonna kalcium-klorid-granulátummal néznek szembe a következő időszak kihívásaival Fejérben. A megelőző védekezésre idén is nagy hangsúlyt fektetnek: azokon a szakaszokon, ahol az elmúlt évek tapasztalatai alapján nagyobb a hófúvások előfordulási lehetősége, már a hófogó rácsok és hálók kihelyezését végzik a szakemberek, ez összesen mintegy 42 kilométernyi útszakaszt érint.
A téli hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat idén is az egyes útszakaszok hierarchikus rendje szerint látják el. A munkálatokat minden esetben az előzetes ütemterveknek megfelelően végzik: ez azt jelenti, hogy először az országos közúthálózat ütőerének számító autópályákon, autóutakon és főutakon, ezt követően a településeket összekötő mellékutakon, illetve az alacsony forgalmú bekötőutakon végzik el a hóeltakarítást vagy a síkosságmentesítést.