2020.01.27. 07:15
Hiányzik a lehajtó az úrhidai útról
Nyolc sárréti település fordult a térség országgyűlési képviselőjéhez: kérésük, hogy támogassa a Fehérvárt nyugatról elkerülő út, illetve a 7201. jelű úrhidai összekötő út csomópontjának kiépítését.
Nagyon elkelne itt egy le- és felhajtóág Fotó: Fehér Gábor
Fotó: gaborfeherphoto
A Sárrét menti települések (Jenő, Kőszárhegy, Nádasdladány, Sárkeszi, Sárszentmihály, Szabadbattyán, Tác és Úrhida) polgármesterei úrhidai tanácskozásukon mindannyian egyetértettek abban, hogy csak közösen tudnak eredményesen lobbizni a térség problémáinak megoldásáért – mondta el Bognár József, Úrhida polgármestere. A múlt év végén Székesfehérváron, a Balatoni úti felüljárón végzett kétnapos statikai vizsgálat alkalmával mindenki szembesülhetett azzal, hogy a térség milyen kiszolgáltatott helyzetbe kerül, ha a megyeszékhely belvárosának irányába vezető egyetlen utat lezárják. Ezért is szükség lenne alternatív útvonalra.
Jelenleg is folyamatban van a közép-dunántúli régió tervezett gyorsforgalmi úthálózatának és a térség fejlesztési tervének felülvizsgálata. A terv a 81. számú főút és a 63. számú főút bővítésével számol, valamint tartalmazza egy új autópálya-csomópont kiépítését Székesfehérvár térségében. A nyolcak kérése Törő Gábor országgyűlési képviselőhöz az, hogy a fejlesztéshez kapcsolódóan támogassa a szóban forgó elkerülő úton az új csomópont kiépítését. Amint Bognár József, Úrhida polgármestere kifejtette: az említett nyolc település a megyeszékhely vonzáskörzetébe tartozik ellátási, igazgatási, szolgáltatási és oktatási téren. A nagyvárosból az agglomerációba kitelepülő lakóknak köszönhetően a térség lélekszáma dinamikusan nőtt, a társadalmi változások eredményeként pedig – az országos átlagot jóval meghaladó ütemben – a többszörösére emelkedett a gépjárművek száma. A fejlődés következtében a város már jelenleg is a saját humánerőforrásait meghaladó mértékben igényel munkaerőt, aminek hatására a környező településekről ingázók a korábbinál nagyságrenddel nagyobb forgalmat generálnak a városba innen bevezető 7-es és 7201-es közutakon. A Magyar Közút tájékoztatása szerint az úrhidai összekötő út forgalma az érintett szakaszon 2018-ban elérte a napi 6330 egységet, ami Maroshegy városrész lakóinak is jelentős többletterhelést okoz. Az itt jelentkező forgalom megosztását, elosztását, így a terhelés jelentős csökkenését eredményezné az új csomópont kiépítése.