2020.06.24. 07:40
Amikor a két pár vonatból már csak egy lett a Székesfehérvár–Komárom vonalon
Az egykor szebb napokat látott Székesfehérvár–Komárom vonalon előbb két pár vonat közlekedett. Számuk mára egy párra csökkent.
A településeken lenne igény a vonatokra
Fotó: FMH-Illusztráció
A szóban forgó vonalat még 1860 nyarán nyitották meg, akkor Moha, Bodajk, Mór, Kisbér és Nagyigmánd szerepeltek az első állomások között. Jelenleg a MÁV (1962-ben mondták ki az államosítást) nem villamosított, egyvágányú vasútvonaláról van szó, amely a köztudatban Székesfehérvár első vasútvonalaként is ismert.
A probléma a vonal közelében élő Fejér megyeieket is érinti, többen egy Komárom–Székesfehérvár–Sárbogárd–Bátaszék–Baja vonatnak örülnének vagy legalábbis annak, ha megfelelő lenne a csatlakozási, átszállási lehetőség. Ezt egy sárbogárdi közösségi oldalról tudjuk. Innen szemléztük a Közlekedéstudományi Intézet Személyszállítási Közszolgáltatási Igazgatóságától kapott levelet is.
Eszerint a járványügyi helyzetre tekintettel változott meg kettőről egy vonatpárra a kiszolgálás június 6-ától a szóban forgó, 4-es és 5-ös számú Komárom–Esztergom és Komárom–Székesfehérvár vonalon. Az illetékesek úgy látták, hiába vették figyelembe például a turisztikai igényeket, a vonatok utasszáma rendkívül alacsony volt. A vasútvonal menti települések személyszállítását nagyobb mértékben autóbuszok segítségével oldják meg. Ezek menetrendjével kapcsolatban az intézet szakemberei meghallgatják a módosítási javaslatokat.