2020.07.31. 07:00
Terv szerint zajlik a felújítás a Balatoni úti felüljárón
A tervezett ütemben zajlik a Balatoni úti felüljáró gyorsjavítása, amelynek során egyelőre mindössze egy 4,7 milliós pótmunka elvégzése vált szükségessé.
A tervek szerint augusztus 27-ére elkészül a Balatoni úti felüljáró
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap
Az előre nem tervezett kiadásból a Balatoni úti járdaszakasz átkötését valósították meg. Megtudtuk azt is: a város vezetése és országgyűlési képviselői is határozottan kérték a kormánytól az M7-es elkerülő szakaszának ingyenessé tételét, ám igenlő választ eddig még nem kaptak. Lassan a munkák félidejéhez érve egyre biztosabb tehát, hogy az érintettek csupán az 5000 forintos megyei matrica megvásárlásával használhatják alternatív útvonalként az autópályát. Elhangzott az is: az elkerülő útvonalak terhelése napközben véletlenszerűen változik, így az azokon megmutatkozó többletforgalom rendszer szintű, további optimalizálása nem lehetséges. Marad a rendőri forgalomirányítás szükségletekhez alkalmazkodó, rugalmas bevetése.
A felüljáró teljes zárlatának harmadik hetében, tegnap délelőtt megtartott bejáráson Mészáros Attila alpolgármester adott helyzetképet a dolgok állásáról. Elmondta: a bontási munkák jelentős része elkészült, beleértve a szalagkorlátok és a korábbi járda elbontását.
Megtörtént az útburkolat aszfaltmarása és elkészült az új járda alapja, a járdatükör is. A kivitelező 14 fát vágott ki a munkaterületen, amelyek eltávolításának indokoltságát a törzsek utólag megmutatkozó belső üregessége is aláhúzta. E fák egyúttal veszélyeztették a töltés állékonyságát is. Ugyancsak a töltés állékonyságának javítása érdekében épített be a kivitelező 6 darab F200-as átkötő csövet az útpálya alá. Megtörtént továbbá a régi surrantó (külszíni vízelvezető) elbontása, az új rézsűsurrantók beépítését pedig megkezdték.
Brájer Éva, a városrész önkormányzati képviselője főként a közösségi oldalakon hozzá beérkezett lakossági észrevételekre reagált.
Több közlekedő javasolta például, hogy a Hosszúsétatéri aluljárót nyissák meg az autós forgalom előtt. Mint elhangzott, az adott szakaszon sajnos nem lehetséges az ehhez szükséges műszaki feltételek biztosítása. Felmerült az is, hogy fessenek föl gyalogjárdát a Batthyány utcai vasúti átjáró régi, felvágott járdájának helyére. A közlekedési hatóság azonban ezt a megoldást sem támogatta, mert a vonatkozó forgalombiztonsági előírásoknak nem felelne meg. A képviselő a közlekedők türelmét kérte az autóbuszok menetrendtartásával kapcsolatban is. A hektikusan változó közlekedési viszonyok között ugyanis a jelenleginél jobb helyzetet nem lehet előállítani. Egy lehetséges megoldásként Mészáros Attila a valós idejű visszajelzésekkel dolgozó navigációs szoftverek használatát javasolta az autósoknak.