2022.12.14. 16:00
Katica-robot bemutatót tartottak a soponyai iskolában
Mit keres egy robot olvasásórán? Hogyan segítik az iskolában a problémamegoldó gondolkodás fejlesztését a programozható Katica-robotok? A robotokkal való oktatás nem játék, hanem a tanulás új és izgalmas, egyben játékos formája.
A robotokkal való oktatás a tanulás új és izgalmas, egyben játékos formája
Forrás: Az iskola
– A Zichy János Általános Iskola 3. osztályosai, tanítónőjük – Gécziné Lippai Erzsébet – vezetésével három éve tanulnak sakkozni, tanóráikon örömmel használják a Blue-Bot, Katica padlórobotokat. A napokban bemutatót tartottak társaiknak, hogy milyen ügyesen bánnak ezekkel az eszközökkel – tájékoztatta lapunkat Hollósi Lászlóné Anikó iskolaigazgató.
![](https://cdn.feol.hu/2022/12/SSaiNo84L9wHJduiSqf_huBHsopdgj84GZFrUb8TL1I/fit/1200/673/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZiMTk5N2Q3YmQ3OTQ5ODdiODdiMjc3OTliMTk5ODFi.jpg)
A robotok már alsó tagozatban jól használhatók képességfejlesztő eszközként, kiválóan lehet tantárgyakba integrálni, pozitív hatással van a problémamegoldó képességre, vagy éppen az algoritmikus gondolkodás fejlesztésére. És mindemellett óriási motivációs erővel rendelkeznek. Támogatják a hagyományos frontális óra helyett az egyéni, páros vagy csoportmunkára építő tanulásszervezési megoldásokat, sőt, összetettebb projektmunka is megvalósítható a segítségükkel. Mivel az eszközhasználat a diákok közvetlen tevékenységét igényli, ezért a tanár szerepe a feladatok meghatározására és a végrehajtás eredményességének támogatására irányul.
![](https://cdn.feol.hu/2022/12/SD8kkXjZW4jCbno1K5rs30c7QHli_k7Q_TiQ73wzx9U/fit/1200/1186/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2FmMWUzMDQ1ZjYyODRiZTY4N2U3M2ZmOWQ2ODFhZDBl.jpg)
– Az új Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben is megjelenik az algoritmikus gondolkodás fejlesztése, erre nagyon jó eszköz lehet a robotika. Konkrét tárgyi szinten ez jelenleg csak a digitális kultúra tantárgyban jelenik meg, de valójában oktatási robotokat használni nemcsak ezen az órán lehet, sokkal inkább komplex módon érdemes tekinteni rájuk: akár az algoritmikus, akár a problémamegoldó gondolkodást lehet fejleszteni általuk olvasás-, környezetismeret- vagy matematikaórán egyaránt – tette hozzá az iskolaigazgató.