2023.04.18. 20:00
Buszok és járatszámok: a nem működő kijelzőnél még a régi, táblás megoldás is sokkal jobb
Az elmúlt hetekben mindössze két olyan fehérvári buszjárat volt a Volánbusz tudomása szerint, amelyen meghibásodás miatt nem volt olvasható a hátsó, illetve az oldalsó járatszám. A közösségi oldal tanúsága szerint viszont több hozzászóló is úgy látja, lenne mit javítani a tájékoztatáson, volt, hogy egy gyermek éppen azért nem mert felszállni a buszra, mert nem működött a kijelző.
Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap Archív
Miért „nem lehet megjelölni normálisan a buszokat Fehérváron is, hogy éppen hányas járat? Hogy a búbánatba tanuljon így a gyerek önállóan közlekedni, mikor beáll a megállóba egy busz és semmi szám nincsen rajta se kiírva, se kijelezve, de még a sofőr sem kiabál ki, hogy ez most éppen melyik járat!” – az egyik fehérvári csoportban olvasható ez a bejegyzés, amelyre aztán igen sokan reagáltak, ki-ki a vérmérséklete szerint. A bejegyzés írója azt taglalja, hogy amennyiben a gyermeke felszáll a buszra, mert azt gondolja, hogy az érkezett meg, amelyikre várt, de kiderül, hogy nem az volt, amire számított, akkor az a baj, ha pedig nem száll fel rá, de az lett volna az a busz, amire fel kellett volna, akkor meg az a baj.
A számtalan hozzászólásból talán az szűrhető le, hogy a tömegközlekedést használók egy része valós problémának látja, hogy a járatok számát mutató digitális kijelzők nem mindig működnek rendeltetés-szerűen. Volt, aki saját szemével látta, hogy „egyik pillanatról a másikra, minden visszajelzés nélkül sötétre vált a kijelző.” Más pedig azt, hogy a járatszám hirtelen eltűnt és a helyén már csak a Volánbusz felirat virított. Az egyik hozzászóló egyenesen azt javasolta, legyen minden buszsofőrnél A4-es papír és filctoll, és arra írják fel a járatszámot, ha már más megoldás nincs.
A tisztánlátás érdekében megkerestük a Volánbuszt, azt kérdezve, gyakori eset-e a kijelzők meghibásodása, vagy csak egy-egy ilyen probléma fordult elő mostanában? Arra is kíváncsiak voltunk, a sofőrnek milyen gyakran kell ellenőriznie, hogy a járatszám olvasható-e? Ha nem működik a kijelző, van-e a buszokon valamilyen manuális helyettesítő megoldás erre, például egy tábla, amit ki lehet tenni a busz ablakába, rajta a járat számával?
A cég válaszában először is leszögezte, hogy a társasághoz nem érkezett az utasoktól bejelentés arról, hogy nem olvasható a járatszám a székesfehérvári helyi járatú autóbuszok kijelzőjén.
„Az elmúlt hetekben egy jármű oldalsó, illetve egy jármű hátsó kijelzőjének meghibásodását javítottuk, egy ismert esetben pedig munkavállalónk nem megfelelően indította el a kijelző programját. Autóbusz-vezetőink rendszeresen ellenőrzik az eszközök műszaki állapotát, de két járat végzése között erre nem minden esetben van idő, ha a felszállítást követően azonnal indulnak tovább a járatok. Amennyiben járatvégzés közben jelentkezik a probléma – például az utasok jelzik az autóbusz-vezetőnek –, kollégáink kihelyezik a járművön vagy a forgalmi irodában található táblákat, és amint van rá lehetőség, az autóbuszt azonnal javításra küldjük.” – foglalták össze.
A cég egyben azt is kérte, hogy a szolgáltatásaik színvonalának emelése az utasok az észrevételeik kivizsgálása és megnyugtató lezárása érdekében panaszaikkal a legrövidebb időn belül forduljanak társaságukhoz az [email protected] címen. A beérkező panaszokat a jogszabályok előírásai szerint kezelik és a vizsgálat eredményéről a panaszost a törvényes határidőn belül tájékoztatják.