2023.04.17. 16:43
Évtizedes várakozás után elkészül a Dózsa utca Móron
A város szívébe vezető Dózsa György utca burkolata már régóta megérett a cserére. Nemrégiben a belvárosi szakasz teljesen megújult, átalakult. Most a bevezető szakasz, vagyis a város és a belváros közé ékelődő rész újul meg. A munkálatok már folynak és mivel 60 nap áll rendelkezésre, nyár elejére elkészül.
A pékség előtti szakasz a nagy vízválasztó. A város felőli oldala már kész, új lámpákkal és táblákkal (képünkön), nyár elején már ilyen modern lesz a folytatás a MÓR tábláig
Fotó: Palocsai Jenő / Fejér Megyei Hírlap
A 8127-es jelű Mór-Kocs összekötő út felújításának részeként Móron útépítés zajlik, melynek teljes hossza 730 méter. A szakasz kezdete csatlakozik az önkormányzat által tervezett Mór, Kincsestáj kerékpárút átvezetéséhez a megszüntetni tervezett vasútvonal nyomvonalának környezetében. A végszelvény az önkormányzat által átépített útszakaszhoz csatlakozik.
A Magyar Közút munkálatokról szóló válaszában az áll: -A felújítás során a meglévő pálya felületének lecsiszolása után két réteg aszfaltot építenek be a szakemberek. A Friss pékség előtti középsziget az új méreteknek megfelelően piros térkő burkolattal újra épül. Az útszakaszon lévő két autóbuszmegálló öböl burkolatát beton burkolatú pályaszerkezetté építik át, a vízelvezető árkokat és csatornákat kitisztítják, továbbá a rossz állapotú KRESZ táblákat cserélik, illetve új burkolati jeleket festenek fel.
A munkavégzést április 3-án kezdte el a Colas Út Építőipari Zrt és a munkák befejezésére 60 nap áll rendelkezésre, így várhatóan június elejéig befejeződik a beruházás, mellyel kapcsolatban kötött vállalkozási szerződés bruttó összege több mint 127 millió forint.
Ezzel párhuzamosan a 8216-os jelű Zirc-Mór összekötő út felújítása is zajlik, 325 millió forint értékben. Kezdőszelvénye a 82101-es jelű út csomópontjánál, a végszelvénye Mór Város belterületén, a 81-es főútnál tervezett körforgalmi csomópont csatlakozó szelvényében található. Az érintett szakasz nagyrészt belterületen található, kisebb részben vezet külterületen, teljes hossza 1,8 kilométer.
Erről a felújításról azt írta a Magyar Közút: -Az út 33-as kilométerszelvényben működő vasútvonal vasúti átjárója található, mely 2020-ban megújult. A szakaszon található még a Móri-víz-hídja, mely a projekt keretében szintén teljeskörűen megújul. A Velegi úti lakótelep buszmegálló párját buszöbölben helyezik el a szakemberek, a buszöblök között a meglévő gyalogátkelőhely a helyén marad. Az érintett 6 autóbusz-megállóhely közül jelenleg kettő öbölben, a többi pályán helyezkedik el, ezek felújítása beton burkolattal, új öblök és peronok kiépítésével valósul meg, kivéve a vasútállomáshoz vezető útnál jobb oldalon lévő megállót, melynél a helyszíni adottságok nem teszik lehetővé az öbölben történő kiépítést.
A műszaki tartalommal kapcsolatban azt tudtuk meg, hogy a másik felújításhoz hasonlóan a meglévő pálya felületének lecsiszolását követően két réteg aszfalt épül, de itt a rosszabb állapotú szakaszokon foltszerűen, a megerősítés érdekében új alapréteg is beépül. A rossz állapotú KRESZ táblákat itt is cserélik, és ide is festenek új burkolati jeleket festenek.
Jelentős változás lesz, hogy Zirc irányából, Mór előtt szélességjelző oszlopok kialakításával optikai kapuzatot hoznak létre 140 méter hosszban. A vakok és csökkentlátók közlekedésének elősegítésére taktilis útburkolati jeleket is alkalmaznak a szakemberek a járdák felállási területén. A munkavégzést itt is a Colas végzi és az általuk március 13-án kezdődött munka befejezésére 90 nap áll rendelkezésre, így várhatóan június végéig rendeződik a helyzet.
Nem ez az első szakasz, ami megújul Móron és a Közút kezelésében van. Az erről készült összefoglaló így részletezi: - A folyamatban lévő felújításokkal, Mór városát érintően a társaságunk által kezelt utak mintegy 90 százaléka újul, újult meg. Öt éve hazai finanszírozással, a 8127-es jelű Mór-Kocsi szakasz a körforgalom után a Szent István tér, Bajcsy- Zsilinszky, Széchenyi utcák rekonstrukciója történt meg Pusztavám felé. Még ugyanebben az évben, vagyis 2018-ban a 81-es főúttól 1,3 kilométeres szakaszon a Lovarda előtt készült új burkolat. Szintén ezen az úton önkormányzati pályázatokkal újult meg a Dózsa György út burkolata, a Kórház u. - Deák F. u. között új parkolósávval, gyalogos átkellőkkel és közvilágítással. A 8216-os jel út csatlakozó szakaszának felújítása a szintén önkormányzati pályázatos forrásból készült el, a 81-es főútnál tervezett körforgalmi csomópont csatlakozó szelvényétől az út végén polgármesteri hivatal előtt korábban épült körforgalmú csomópontig.
Ahol van már új aszfaltréteg, ott sincsenek még útburkolati jelen és táblák, így a megengedett maximális sebesség 30 km/h.