A sín tartja a talpfát

2024.02.17. 12:03

A kisiklás veszélye is fennállhat, ha kátyú van a sínpár alatt

Olvasói bejelentésre fordítjuk a figyelmet a Gárdony vasútállomás egyik szakaszára, ahol olyan jelentős pályahiba fedezhető fel, ami a sebességkorlátozó lassújel nélkül akár kisikláshoz is vezethet. A minket felkereső független vasútfanatikus részletes beszámolót adott.

Feol.hu

Fotó: Olvasónk

Egyik kedves olvasónk egy olyan súlyos pályahibára hívta fel a figyelmünket, ahol szinte a sín tartja a talpfát. Tette nem volt hiábavaló, ugyanis egy laikus sosem venné észre ezt a hibát, ami akár emberéleteket is követelhetne.

A Gárdony vasútállomáson nemrégiben keletkezett egy csúnya pályahiba. A fotó nem adja vissza megfelelően, de a helyszínen kiválóan látható a probléma, ami miatt akár a kisiklás veszélye is fennállhat. Az állomás 1-es kitérőjénél, a Budapest felé tartó vágányon, melyet a szakavatottak bal vágánynak hívnak, van egy hiba, ami leginkább a közúti kátyú kifejezésének felel meg.

–A kitérő keresztezési középrésze, a köznyelvben váltó, alatt megjelenő víz, illetve sár okozza a problémát, ugyanis a problémás alépítmény miatt nem folyik el a víz, folyamatosan áztatva az 5-600 kilós betongerendákat–mutat rá az olvasó a probléma genezisére.

Az önmagát független vasútfanatikusnak tituláló kápolnásnyéki férfi volt a helyszínen, fotót és videót is készített a szóban forgó szakaszról, ahol az alépítmény betonelemei között már sarat dagasztanak a sín koronáján elsuhanó szerelvények, méghozzá úgy, hogy a pályahiba felett áthaladva, nagyot rugóznak a vonatok, sáros vizet csapva szét, ami aztán rászárad a környező terület bazaltjára és persze a sínekre, csavarokra is.

–Ennek okán biztonsági okokból korlátozás van ezen a szakaszon, ami elengedhetetlen, ugyanis a sebességet korlátozó, úgynevezett lassújel nélkül, 100-120 km/h-s sebességnél a siklás is szóban forogna–állítja a vonatkedvelő férfi.

A biztonságot talán megoldják a lassújellel, de a gazdaságosságot nem, ugyanis a minket felkereső olvasó szerint, ha a korlátozás miatt az összes áthaladó vonat lefékez az engedélyezett 120 km/h-ás sebességről 60-ra, az olyan villamosenergia pazarlás, ami több háztartás éves áramfelhasználásával egyenlő.

Fotó: Olvasónk

A független vasútfanatikus szerint a hiba úgy egy hónapja jelent problémát ezen a szakaszon, ami egyébként a tőle kapott információk alapján nem is olyan régen, 2014-ben készült el. Nagyobb baj, hogy a szakavatott szemtanú szerint több évvel ezelőtt is voltak ugyanitt pályahibák. Volt, hogy kitérő alkatrészekben keletkezett hibák miatt 40 km/h-ás lassújelekkel oldották meg heteken, hónapokon keresztül a problémát.

A képek magukért beszélnek, és a minket felkereső olvasó határozottan kiáll a véleménye mellett, ám természetesen felkeressük a MÁV-ot, hogy megtudjuk a vasúttársaság véleményét is az ügyben.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában