2024.08.26. 14:00
Bosszantó, mégsem szabálytalan
Mint sok nagyvárosban, így Székesfehérváron is gyakori jelenség, hogy egy-egy lakó kiszorul a lakóhelye előtti parkolóból: hiába lakik ott, ő már nem tud leparkolni, mert valaki más, aki nem ott lakik, de például a közelbe ment bevásárolni, elfoglalta a helyét.
Képünk illusztráció!
Fotó: Flajsz Péter Gergő / 24 Óra
Ismét renitens autósokról szóló poszt, avagy segítségkérés jelent meg a közösségi médiában. A Sarló utcához hasonlóan a város több pontján jelent problémát, hogy sokan úgy parkolnak le egy-egy társasház előtt, hogy nem ott laknak. Ez ugyan önmagában nem szabályellenes, hiszen a társasház előtti parkoló közterület, mégis nagy bosszúságot okoz az ott lakóknak. De nemcsak kellemetlen, veszély esetén a szabálytalanul parkoló autó korlátozhatja vagy megakadályozhatja a segítségnyújtást. Ugyanis van, aki a bejárat elé vagy éppen a járdára parkol, akadályozva ezzel a gyalogosforgalmat is. A problémát jelentő autósok száma pedig egyre csak növekszik, ugyanis a régebbi társasházak előtti parkolókat nem a maihoz hasonló mértékű forgalomra és számú autóra tervezték. Autóból viszont egyre több van.
Éppen ezért is építettek fizetőkaput nemrég a Budai úti Interspar előtti parkolóba, s jelennek meg fizetőkapuk egyre több helyen a városban. Jóllehet, egyelőre még csak az olyan frekventált helyeken, ahol lakóövezethez közeli nagyáruház található, ugyanis a vásárlók előszeretettel parkoltak le a közeli lakótelepek parkolójában, kiszorítva onnét az ott lakókat.
Bár a leleményes ház- és lakástulajdonosok előszeretettel oldják meg a helyzetet saját kezűleg, és tesznek ki a ház elé valamilyen fizikai akadályt, ez nem szabályos megoldás. Az ingatlan tulajdonosa ugyanis nem korlátozhatja közterületen a parkolást, nem tehet követ, karót a ház elé azért, hogy mások ne álljanak az ablaka alá.
A témával nemrég foglalkoztunk, akkor Mészáros Attila, Székesfehérvár alpolgármesterétől megtudtuk, hogy "több száz parkolót építettek például a Vízivárosban, a régi fűtőerőmű területén, de a Palotavárosban is rengeteg parkoló épült. A szűkös lehetőségek mellett többek között a Tóvárosban szintén lettek új helyek. A megoldás azonban nem biztos, hogy a lakótelepek parkolóinak további bővítésében rejlik. [...] A város közlekedésfejlesztésének következő nagy mérföldköve lehet a gyűjtőparkolók építése. A jövő útja ugyanis az a fajta P+R parkolórendszer, ahonnan minden 15 percre van – akár tömegközlekedéssel, akár gyalog". Székesfehérvár közlekedésfejlesztéséről részletesebben ebben a cikkünkben olvashatnak.