2024.11.10. 13:03
MIA: Jól vizsgázott a chatbot a kéményseprőknél
A mesterséges intelligenciával támogatott kommunikációs asszisztens 2022 november negyedikén vette fel a munkát. A robotot (MIA) a gyorsabb és professzionálisabb ügyfélkiszolgálás érdekében állították munkába.
Két éve segíti a kéményseprők munkáját a mesterséges intelligenciával (MIA) támogatott kommunikációs asszisztens
Fotó: Heves Megyei Hírlap / Archív
Új munkatárs segíti közel két éve a kéményseprők munkáját. Az MIA, a chatbot jól vizsgázott! – tájékoztatott az BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság. A mesterséges intelligenciával támogatott kommunikációs asszisztens a beérkező kérdések 85,5 százalékát önállóan, vagy majdnem önállóan tudta megválaszolni. A tesztüzemben működő kéményseprőipari chatbot önálló válaszadási készségét az szolgálja a leginkább, ha az ügyfelek minél többet kérdeznek tőle.
Közleményükben összegzik:
Működése első két évében az oldalra látogatók összesen 31 ezer 461 alkalommal tettek fel kérdést MIA-nak, amelyekre kivétel nélkül válaszolt. A chatbot a beérkező kérdések 21,3 százalékára automatikusan, emberi beavatkozás nélkül felelt. Ebben a tekintetben jelentős előrelépés tapasztalható, hiszen működése első hónapjában ez az arány még csak 12 százalék volt, egy évvel ezelőtt pedig a kérdések 16 százalékát volt képes önállóan kezelni.
Mit írják, a hosszú távú cél az, hogy MIA a jövőben a lehető legkevesebb emberi beavatkozás mellett is megfelelő tájékoztatást tudjon adni az oldalra látogatóknak. Az érdeklődők leggyakoribb kérdései közé továbbra is a kéményseprés megrendelése tartozott. A tesztüzemben működő chatbot az egyszerűbb kérdésekre képes néhány percen belül felelni.
Eközben megindult a fűtési szezon, támad a „csendes gyilkos”, a szén-monoxid. A kéményseprők munkája pedig fontosabb, mint gondolnánk. Ne feledje ellenőriztetni tüzelő-fűtő berendezéseit és kéményeit!