2019.06.10. 19:48
Az utolsó gyorsaságin dőlt el a futamgyőzelem, Vinczéék növelték abszolút előnyüket
A Vincze Ferenc–Bacigal Igor kettős győzött a Taxi4 Székesfehérvár Rallye-n, az országos bajnokság idei harmadik fordulójában.
Igaz, Vincze Ferencék ölébe hullt a futamgyőzelem, de tettek is azért, hogy nyerjenek Fotó: Fehér Gábor
A Skoda Fabia R5-tel száguldó Vincze Ferenc, valamint „szakállas” navigátora, Bacigal Igor hozta a papírformát, a ralibajnokság idei két futama, Eger és Miskolc után Fehérváron is nyerni tudott, s megacélosította helyét az abszolút élén. De egyáltalán nem volt ez a győzelem ennyire sima! Még el sem kezdődött a Székesfehérvár Rallye, mikor már többen is, köztük a jelenlegi első osztályú mezőny egyik legnívósabb pilótája, Turán Frigyes is súlyos, 30 másodpercben mért büntetést kapott. Ugyanis a pályabejárás alkalmával vétettek a KRESZ ellen az autózás nagyurai és -hölgyei, sebességtúllépés miatt kellett bűnhődniük…
Az aszfaltos gyorsasági szakaszok feküdtek a mezőnynek
A szombati, első versenynapon ugyanazon a területen három gyorsasági szakaszt kellett teljesítenie a közel 70 versenyzőpárosnak. A Kőhányás– Pusztavám közötti, 13 kilométeres gyorsot elsőre a Vincze Ferenc–Bacigal Igor kettős nyerte a Skodával, de másodjára már a címvédő Hadik András–Kertész Krisztián duó futott be elsőként a Ford Fiesta R5-tel, harmadikra pedig századra azonos időt autóztak a mezőny élén. A napot a Pláza előtti Superspecial zárta, ahol hatalmas tömeg előtt csikorogtak, durrogtak, csúsztak, tekeregtek, no és persze repesztettek a gépek – de inkább csak a látvány kedvéért, az eredmény nem volt lényeges.
Aztán tűzforró és hosszú nap várt a mezőnyre vasárnap. A csákberényi, 12,3 kilométeres gyorsaságin 1,3 másodpercen belül végzett az első három, Hadik, Velencei, Vincze sorrendben. Az oroszlányi, 17 kilométeres aszfaltkígyón ismét Hadik volt a legfürgébb, de összetettbeli előnye nem nőtt számottevően. Ezután Guttamásinál sprinteltek egy rövid, 4,8 kilométeres szakaszt, s itt már Vincze Ferenc Skodája repesztett. Sőt a hetedik gyorsaságin is, Csákberényben, s ekkor 4,9 másodperc volt Hadik András fórja. Amit aztán tovább növelt az újabb oroszlányi szakaszon. Felváltva hozták el a szakaszgyőzelmeket Hadikék és Vinczéék, más nagyon nem ért az éllovasok közelébe, azonban a harmadik helyért rendre nagy volt a küzdelem. Hol a Velenczei Ádám–Zsíros Gábor citroenes duó, hol Turán Frigyes Hyundai I20-a, hol pedig Balogh János Skoda Fabia R5-öse ért fel a dobogóra. Természetesen a hátsóbb régiókban autózók is hajtottak a minél előkelőbb abszolút- és kategóriahelyezésekért, pontokért.
A nagy küzdelemnek látta kárát majdnem Ifj. Fogarasi Attila és társasága. A móri hondás pilóta kéztörése miatt most csak a pálya mellé kényszerült, onnan figyelte az eseményeket, mikor egy Lada VFTS képtelen volt az úton maradni, s épp Fogarasiék felé tartott a füves részen. Egy árok fogta meg a Ladát a szétrebbenő baráti társaság előtt. Komoly baj nem történt, villámgyorsan visszatolták az autót az útra, Fogarasi kapott egy pacsit az elhúzó kollégától, a haverok pedig önfeledten örülhettek, hiszen a hűtőtáskában megbújó alkoholos italok is sértetlenek maradtak. Vincze Ferenc egészen másvalaminek örült. Annak, ami Hadik Andrást igencsak bosszanthatta, mert az addig vezető fordos az utolsó gyorsasági szakaszon defektet kapott, s így a Vincze–Bacigal kettős 4,9 másodperces előnnyel nyerte a Székesfehérvár Rallye-t. Hadikék mögött Velenczei Ádám futott be az összetett harmadik helyére.