2022.12.05. 11:30
Vinoczai Attila tiszta lappal lát munkához
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) rendes közgyűlésén Vinoczai Attilát a Sporttanács vezetőjének, illetve ideiglenesen az Autós gyorsasági bizottság elnökének választották. Az ezer szállal Székesfehérvárhoz kötődő korábbi pilóta félretette sérelmeit, és tiszta lappal látott munkához.
Fotó: Fehér Gábor / Fejér Megyei Hírlap
Komoly csatát hozott az MNASZ december elsejei közgyűlése, amelyen Oláh Gyárfás, és kihívója Szujó Zoltán versenyzett a tagság voksaiért. 195 tagszervezet képviselője szavazott, a voksokból 102-t Szujó Zoltán, 93-at pedig az eddigi elnök, Oláh Gyárfás kapott. Vinoczai Attila (is) kibújt szélárnyékból, azt mondja hányatott sorsa volt az elmúlt időszakban, ha nem történt volna változás, külföldi szövetségnél vállalt volna munkát.
Vinoczai Attila 1992-ben került az autóversenyzés közelébe, 2010-ig tartott pályája. Raliban navigátorként, a gyorsasági szakágban pilótaként száguldott. Aktív pályája befejezése után néhány éven át safety car pilóta volt, majd nyolc éven át sportfelügyelőként dolgozott, megfordult a gyorsasági, és a gokart szakágban is.
Mi motiválta a tisztségvállalásra?
Két héttel ezelőtt kaptam a felkérést a jelölésre. Az elmúlt néhány évben „parkoló pályán” voltam, szót emeltem a gyorsasági szakágért. Sportszakmai jellegű nézeteltérésem volt Oláh Gyárfás elnök úrral. Csak a nemzetközi kapcsolataim miatt tudtam tovább dolgozni az autósportban, egészen pontosan a gokartban, amely nem tartozik feltétlenül az MNASZ égisze alá, mivel önálló szövetsége van. Náluk dolgoztam az országos bajnokságon, és nemzetközi versenyeken. Emellett a környező országokban a Közép-Európai Zóna Kupa (CEZ) versenyein szintén dolgoztam. Az FIA Suzuki Kupának három éven át voltam vezető felügyelője, az utolsó évben sajnos már eltávolított onnan a korábbi elnök.
A sporttanács vezetője lett a választás eredményeként. Milyen feladatai lesznek?
Nyolc fő alkotja a grémiumot. Korábban tettem javaslatot a létszámcsökkentésre, ám a javaslat süket fülekre talált. Az MNASZ-ban nyolc szakág van, de vannak bizonyos átfedések, egy személy több szakágban is dolgozik. ezért elegendő lenne 4-5 fő a feladatok ellátására. A sporttanács feladata: a testület tagjai munkájának összefogása, szabályalkotás, és módosítás. A szakágak gazdasági tevékenységének koordinálása.
60 napra szól a mandátuma az autós gyorsasági szakág élén? Miért csak ideiglenes a megbizatás?
A 22 tagból a közgyűlés végére csak öt volt jelen, így nem volt határozatképes, ezért bíztak meg engem ideiglenesen. Február elseje után várható döntés, ekkor adják ki a licenszeket. A mostani vészhelyzeti megoldás. Ez a poszt a Sporttanácsban betöltött vezetői posztommal összeférhetetlen. Rendkívül fontosnak tartom a pártatlanságot, nem kívánom megtartani a pozíciót az ideiglenes mandátum lejárta után. Az etika nem ezt diktálja.
Hogyan látja a magyar autósport helyzetét? Melyek a legfontosabb feladatok?
A legfontosabb, és legnagyobb feladat összehozni a tagságot, felszámolni a megosztottságot, amely jelentősen kiéleződött az elnökválasztáson. Ugyanakkor vissza kell állítani az MNASZ nimbuszát. Ha autósport kapcsán kerestél üzleti parnert, akkor mindenki rád sütötte: ÁFA-csaló, számlázó társulat tagja vagy. Ezt szeretnénk teljesen kifehéríteni a padlótól a tetőig, egészen a versenybírói fizetések rendezéséig. Valamennyi anyagi, és erkölcsi természetű kérdést rendezni szükséges. Meggyőződésem, hogy ha az elnökválasztáson a változásra voksolók kisebbségbe került ek volna, közülük sokan elfordultak volna a magyar autósporttól. Én magam is így voltam ezzel, ha nem történt volna változás, külföldi szövetségnél kerestem volna munkát. De ez már a múlt, amelyet részemről lezártam. Tiszta lappal láttam munkához.