A magyar hajós megvarrta a nagyvitorlát

2 órája

Szabolcs tovább indult a Kanári-szigetektől

Folytatta útját a Vendée Globe vitorlásversenyen résztvevő magyar hajó, a New Europe. A vitorlás és kormányosa egyre távolodik a Kanári-szigetektől és széllel szemben haladva, lassú tempóban a mezőny után eredt. Az élen haladók még csaknem 900 mérföldnyire vannak az Egyenlítőtől, de elég gyorsak.

Tihanyi Tamás

Weöres Szabolcs jó hangulatban indult tovább, de szembeszelet kap

Fotó: Szabi Ocean Racing

Hétfőn estére befejezte Weöres Szabolcs a munkát, megvarrta és megragasztotta a borulás során szétszakadt nagyvitorlát, széljelzőt cserélt és elindult Las Palmas kikötőjéből azzal az elképzeléssel, hogy a további javítást majd útközben végzi el. Bizonyára akadnak, akik nem értik, mi történt, ugyanis a világ legnehezebbnek tartott kihívásának, a Vendée Globe-nak egyik fontos szabálya, hogy nem lehet külső segítséget igénybe venni és kikötni sem. A bójára állás azonban megengedett, a hajós és kapitánya nem érintkezhet a parttal, motoros sem állhat mellé, más nem léphet a fedélzetre. Szabolcsnak tehát egyedül kellett boldogulnia a hajón lévő eszközökkel, legfeljebb tanácsokat fogadhatott el.

A bójára állás megengedett, de a partot nem érinthette a hajó
Fotó: Szabi Ocean Racing

Nem csak a magyarnak kellett javításokkal bíbelődnie, Louis Burton a Fejér vármegyei Kápolnásnyéken készült Bureau Vallée fedélzetén két napot és két hosszú éjszakát töltött azzal, hogy kijavítsa a repedéseket a fedélzeten és a hajója tetején. Másnak is volt dolga bőven.  

Szabolcs és a többiek pozícióját, a hajók helyzetét IDE kattintva láthatják.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában