2019.07.07. 15:30
A múltba repít a fehérvári szabadulószoba
Izgalmas kalandnak ígérkezik kiszabadulni a Hiemer-ház alatti hűvös, sötét, titkokat rejtő pincehelyiségből, ahol a török időkbe repít vissza a Wathay-játék.
A Wathay Ferenc korabeli időket idézi a szoba, ismeretterjesztő írásokkal is találkozhatunk
Fotó: S. Töttő Rita / Fejér Megyei Hírlap
Amelyhez azonban nem történelem könyvre lesz szükség, hanem ötletességre, csapatjátékra és logikára… Kalandos, izgalmas újdonsággal készült az idei évre Székesfehérvár belvárosának fő rendezvényközpontja. A forró nyár kedvelt, hűsítő programjának ígérkezik a Hiemer-ház pincéjében kialakított történelmi tematikájú szabadulószoba, amely június közepétől várja a látogatókat. De nem kell megijedni – nem a történelmi tudás az, amivel ki lehet szabadulni a fogságból, hanem a kreativitás, a logika és persze a harmonikus összjáték a csapattagokkal!
De miért éppen Wathay?
Merül fel a kérdés az izgalomra és szabadulni vágyó kalandorokban. Hát azért, mert a játéktér visszarepít a múltba, amikor hosszú, kitartó ellenállás után Alba Regia végül megroppant a megállíthatatlan török csapatok túlereje alatt. És már meg is érkeztünk a város viharos múltjába, amely itt, a belváros eme eldugott pincehelyiségben mintha jelen időben zajlana: a mészárlást túlélő tisztek maroknyi csoportját a fogságba hurcolt Wathay Ferenc kapitány fogadószobájába zárják, míg sorsukról döntés nem születik. A történelem eme pontjáig minden a megtörténtek szerint alakul a játéktérben is – Wathay Ferenc végvári vitéz, festő, énekszerző ugyanis egy ideig Székesfehérvár alkapitánya volt, miután 1602-ben egy időre sikerült visszaszerezni a várost a török uralom alól. Ám a fehérvári vár elestekor tiszttársaival együtt szorult helyzetbe került…
Ezen a ponton azonban a játékosoknak lehetőségük van újrajátszani a történelmet. Wathay több mint négyszáz éve ugyan megsebesült, majd török fogságba került, de itt, a Hiemer-ház hűvös pincéjében a szabadulni vágyó kalandoroknak van hatvan percük arra, hogy megtalálják a szabadulás útját.
Ám ehhez fel kell fedniük a rejtvényekkel teli szoba titkait…
Vajon melyik tárgy, részlet, titkos jel lesz a segítségükre? Mi az az üzenet, amit ha megfejtenek, sikerül továbbjutniuk? A festmény a falon? A kovácsoltvas ládika? Vagy a bejárat felett fityegő lakat?
Hát, ezt most nem áruljuk el, mert akkor okafogyottá válik a játék… Ám ha a kirakós minden darabkája a helyére kerül, Wathay titkait is megfejtettük…
A Hiemer-ház szabadulószobájából kitérve pedig egészen biztos, hogy másként tekintünk majd a középkori városfal melletti Prohászka ligetben felállított szobrára. Lux Elek alkotása büszke hazafit mutat – a pincéből kijutva talán jobban megértjük, miért.