2010.08.11. 02:29
Gregor József 70 éves lenne - igazi sztár, igazi bohóc volt
Székesfehérvár, Szeged - Gregor József még csak 70 éves lenne! Meleg, bársonyos basszusát, fényes, erős, szárnyaló hangját, féktelen humorát, színészi, emberi kvalitásait nem feledjük.
Még mindig érzem annak a lecsónak az illatát, ami gárdonyi házukat lengte körül. A Lecsó a la Takács recept felesége remeke, azt mindig Marika készítette, szezonban kétszer is hetente. Sem tojást, sem rizst nem tettek bele, csak füstölt szalonnát, hagymát, paradicsomot, paprikát (zöldet és őrölt pirosat), debrecenit meg füstölt kolbászt. Nemcsak a konyhában pendültek egy húron, az élet szinte minden területén, pedig nagyon eltérő tulajdonságokkal rendelkeztek. - Jóska Oroszlán, én pedig Rák vagyok. Ő átlép a gondokon, az embereket elfogadja olyannak, amilyenek. Ha hibáznak, mindig talál rá mentségeket. Én sokat gondolkodom, gyakran visszatekintek, és néha sötétebbnek látom a dolgokat, mint kellene - mesélte egy ízben a doktornővé lett falusi lány, akit igényes édesanyja biztatott, hogy tanuljon. Hol ismerkedtek meg? Szomszédok voltak egy lakótelepi tízemeletesben. Mindketten házasságban éltek, majd elváltak. Máriát Jóska irgalmatlan nyíltsága, kedvessége, emberszeretete, pozitív gondolkodása nyűgözte le. Férje nemzetközi karrierjének tanúja, kísérője lett, 24 évig éltek együtt.
Az 1980-as évektől a nyugat-európai és az amerikai operaházak gyakran hívták. A New York-i Metropolitenben Bartolót énekelte Mozart: Figaró házasságában, fellépett a Kisvárosi Lady Machetben és Donizetti: Szerelmi bájitalában is csodálhatta a közönség bársonyos baritonját.
Kass János grafikus - akivel egyszerre vette át a Kossuth-díjat -, csak ennyit mondott róla: "Ő volt az igazi Kékszakállú herceg". Egyik orvos barátja szerint Salvatore Baccaloni óta nem volt hozzá mérhető buffo basszus. Pályatársai a legfelső fokon beszélnek róla. Tokody Ilona és Gregor között spirituális emberi és művészi kapcsolat volt.
- Már akkor nagyon szerettem Jóskát, amikor még a Vaszy-korszakban zeneiskolásként jártam a szegedi operaelőadásokra. Szüleim és nagymamám is rajongott érte. Erős kisugárzása volt, kivételes emberség áradt belőle, minden szerepében hiteles volt, gyönyörű hangja mindent be- és kitöltött...
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Még mindig érzem annak a lecsónak az illatát, ami gárdonyi házukat lengte körül. A Lecsó a la Takács recept felesége remeke, azt mindig Marika készítette, szezonban kétszer is hetente. Sem tojást, sem rizst nem tettek bele, csak füstölt szalonnát, hagymát, paradicsomot, paprikát (zöldet és őrölt pirosat), debrecenit meg füstölt kolbászt. Nemcsak a konyhában pendültek egy húron, az élet szinte minden területén, pedig nagyon eltérő tulajdonságokkal rendelkeztek. - Jóska Oroszlán, én pedig Rák vagyok. Ő átlép a gondokon, az embereket elfogadja olyannak, amilyenek. Ha hibáznak, mindig talál rá mentségeket. Én sokat gondolkodom, gyakran visszatekintek, és néha sötétebbnek látom a dolgokat, mint kellene - mesélte egy ízben a doktornővé lett falusi lány, akit igényes édesanyja biztatott, hogy tanuljon. Hol ismerkedtek meg? Szomszédok voltak egy lakótelepi tízemeletesben. Mindketten házasságban éltek, majd elváltak. Máriát Jóska irgalmatlan nyíltsága, kedvessége, emberszeretete, pozitív gondolkodása nyűgözte le. Férje nemzetközi karrierjének tanúja, kísérője lett, 24 évig éltek együtt.
Az 1980-as évektől a nyugat-európai és az amerikai operaházak gyakran hívták. A New York-i Metropolitenben Bartolót énekelte Mozart: Figaró házasságában, fellépett a Kisvárosi Lady Machetben és Donizetti: Szerelmi bájitalában is csodálhatta a közönség bársonyos baritonját.
Kass János grafikus - akivel egyszerre vette át a Kossuth-díjat -, csak ennyit mondott róla: "Ő volt az igazi Kékszakállú herceg". Egyik orvos barátja szerint Salvatore Baccaloni óta nem volt hozzá mérhető buffo basszus. Pályatársai a legfelső fokon beszélnek róla. Tokody Ilona és Gregor között spirituális emberi és művészi kapcsolat volt.
- Már akkor nagyon szerettem Jóskát, amikor még a Vaszy-korszakban zeneiskolásként jártam a szegedi operaelőadásokra. Szüleim és nagymamám is rajongott érte. Erős kisugárzása volt, kivételes emberség áradt belőle, minden szerepében hiteles volt, gyönyörű hangja mindent be- és kitöltött...
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Az 1980-as évektől a nyugat-európai és az amerikai operaházak gyakran hívták. A New York-i Metropolitenben Bartolót énekelte Mozart: Figaró házasságában, fellépett a Kisvárosi Lady Machetben és Donizetti: Szerelmi bájitalában is csodálhatta a közönség bársonyos baritonját.
Kass János grafikus - akivel egyszerre vette át a Kossuth-díjat -, csak ennyit mondott róla: "Ő volt az igazi Kékszakállú herceg". Egyik orvos barátja szerint Salvatore Baccaloni óta nem volt hozzá mérhető buffo basszus. Pályatársai a legfelső fokon beszélnek róla. Tokody Ilona és Gregor között spirituális emberi és művészi kapcsolat volt.
- Már akkor nagyon szerettem Jóskát, amikor még a Vaszy-korszakban zeneiskolásként jártam a szegedi operaelőadásokra. Szüleim és nagymamám is rajongott érte. Erős kisugárzása volt, kivételes emberség áradt belőle, minden szerepében hiteles volt, gyönyörű hangja mindent be- és kitöltött...
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Az 1980-as évektől a nyugat-európai és az amerikai operaházak gyakran hívták. A New York-i Metropolitenben Bartolót énekelte Mozart: Figaró házasságában, fellépett a Kisvárosi Lady Machetben és Donizetti: Szerelmi bájitalában is csodálhatta a közönség bársonyos baritonját.
Kass János grafikus - akivel egyszerre vette át a Kossuth-díjat -, csak ennyit mondott róla: "Ő volt az igazi Kékszakállú herceg". Egyik orvos barátja szerint Salvatore Baccaloni óta nem volt hozzá mérhető buffo basszus. Pályatársai a legfelső fokon beszélnek róla. Tokody Ilona és Gregor között spirituális emberi és művészi kapcsolat volt.
- Már akkor nagyon szerettem Jóskát, amikor még a Vaszy-korszakban zeneiskolásként jártam a szegedi operaelőadásokra. Szüleim és nagymamám is rajongott érte. Erős kisugárzása volt, kivételes emberség áradt belőle, minden szerepében hiteles volt, gyönyörű hangja mindent be- és kitöltött...
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Kass János grafikus - akivel egyszerre vette át a Kossuth-díjat -, csak ennyit mondott róla: "Ő volt az igazi Kékszakállú herceg". Egyik orvos barátja szerint Salvatore Baccaloni óta nem volt hozzá mérhető buffo basszus. Pályatársai a legfelső fokon beszélnek róla. Tokody Ilona és Gregor között spirituális emberi és művészi kapcsolat volt.
- Már akkor nagyon szerettem Jóskát, amikor még a Vaszy-korszakban zeneiskolásként jártam a szegedi operaelőadásokra. Szüleim és nagymamám is rajongott érte. Erős kisugárzása volt, kivételes emberség áradt belőle, minden szerepében hiteles volt, gyönyörű hangja mindent be- és kitöltött...
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Kass János grafikus - akivel egyszerre vette át a Kossuth-díjat -, csak ennyit mondott róla: "Ő volt az igazi Kékszakállú herceg". Egyik orvos barátja szerint Salvatore Baccaloni óta nem volt hozzá mérhető buffo basszus. Pályatársai a legfelső fokon beszélnek róla. Tokody Ilona és Gregor között spirituális emberi és művészi kapcsolat volt.
- Már akkor nagyon szerettem Jóskát, amikor még a Vaszy-korszakban zeneiskolásként jártam a szegedi operaelőadásokra. Szüleim és nagymamám is rajongott érte. Erős kisugárzása volt, kivételes emberség áradt belőle, minden szerepében hiteles volt, gyönyörű hangja mindent be- és kitöltött...
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
- Már akkor nagyon szerettem Jóskát, amikor még a Vaszy-korszakban zeneiskolásként jártam a szegedi operaelőadásokra. Szüleim és nagymamám is rajongott érte. Erős kisugárzása volt, kivételes emberség áradt belőle, minden szerepében hiteles volt, gyönyörű hangja mindent be- és kitöltött...
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
- Már akkor nagyon szerettem Jóskát, amikor még a Vaszy-korszakban zeneiskolásként jártam a szegedi operaelőadásokra. Szüleim és nagymamám is rajongott érte. Erős kisugárzása volt, kivételes emberség áradt belőle, minden szerepében hiteles volt, gyönyörű hangja mindent be- és kitöltött...
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Kalmár Magda szerint tökéletes énektechnikája, fantasztikus teherbírása volt. Angyal Mária rendező tömören így jellemezte: "Hang fent, poén lent, kisujjban a szakma".
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Szinetár Miklós első számú kedvenceként emlegette.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
- Az igazi nagyok - mint Székely Mihály, Simándy József és Gregor József - egyszeriek, utánozhatatlanok, nem helyettesíthetők senkivel. Rengeteg olyan énekes van, aki remekül tudja a szakmát, sikeres, világraszóló karriert csinál, de nincs igazi körvonala. Jóska fantasztikus, összetéveszthetetlen körvonalú, igazi bohóc volt...
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Miklósa Erika sok hasonlóságot fedezett fel kettőjük pályaképében, karrierjében. Például: Gregort temetéseken, őt pedig esküvőkön énekelve fedezték fel.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
A szegedi operakultúra aranykorának meghatározó szólistája legkedvesebb szerepei közé tartozott: a Don Pasquale, a Falstaff és a Hegedűs a háztetőn Tevjéje. Habitusának, hangjának leginkább a vígoperai figurák, helyzetek feleltek meg. A buffo szerepkörökben tudott a legfelszabadultabban énekelni, játszani, bolondozni, bohóckodni.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
Vaszy atyai barátja, őrző Cerberusa volt...
Még csak 70 éves lenne, 1940. augusztus 8-án látta meg a napvilágot. Születésének évfordulóján avatták fel bronz mellszobrát utolsó szerepének, a Csárdáskirálynő hercegének helyszínétől, a szegedi Dóm tér színpadától száz méterre.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.
A Nemzeti Panteonban kapott helyet a Kossuth-díjas operaénekes. Hazai és nemzetközi karrierjét mesterének, mentorának Vaszy Viktornak köszönheti, aki vidéken világszínvonalú operakultúrát teremtett, és Szegednek, szellemi szülővárosának.