Lóerő

2011.09.02. 14:32

Tisztán elektromos üzem

Ereje akár egy hathengeresé, fogyasztása mint egy négyhengeresé: 2012-ben kezdetét veszi az Audi A8 hybrid sorozatgyártása. Átlagos tüzelőanyag-fogyasztása 6,4 liter alatt alakul 100 kilométerenként.

Matolcsi Renáta

A luxuslimuzin tisztán elektromos üzemben 100 kilométer/ óráig is felgyorsíthat, állandó 60 kilométer/óra tempó mellett pedig három kilométer emissziómentes hatótávot kínál. A vezető háromféle menetprogram közül választhat: az „EV” az elektromos hajtást helyezi előtérbe, a „D” a lehető leggazdaságosabban mindkét motort igénybe veszi, míg az „S” üzemmód és a tiptronic váltó sportos karakterisztikát takar. A hibrid limuzin hajtásrendszere ötféle üzemállapotban dolgozhat: egyedül a TFSI-aggregáttal, tisztán elektromos, valamint hibridüzemben, amelyeket a fékezési fázisok alatti energiavisszatáplálás és a „boost” üzemmódok egészítenek ki. A működési módokról két kijelző tájékoztatja a vezetőt.

A 36,7 kilogrammos lítiumion- akkumulátor a csomagtér ütközésbiztonsági szempontból védett részén kapott helyet, névleges energiaszintje 1,3 kWh, teljesítménye 40 kW. Két irányból is kaphatja léghűtését, egyfelől egy ventilátor segítségével az utastérből, illetve a légkondicionáló berendezéshez csatlakozó saját hűtőköréről. Így a rendszer minden körülmények között kiaknázhatja lehetőségeit. Az elektromos motor és a közte és az akkumulátor között szabályzó szerepét betöltő kompakt teljesítményszabályzó elektronika egyaránt vízhűtésű. A szériakivitelben 18, opcióként 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsáinak 10 küllője a turbinák lapátozását idézi. Karosszériáján hybrid feliratok láthatók, exkluzív színárnyalatként pedig az arktis-ezüst választható.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!