2018.06.23. 13:00
Kuriózum a francia autó felnyíló ajtajaival a magyar utakon
Mindig nagy feltűnést kelt Rácz Kornél, amikor végiggurul az utcán Peugeot 206 Cabrio Coupéjával.
Rácz Kornél a „szárnyas oroszlánnal”. Színei a francia trikolórt idézik
Fotó: Szakony Attila / Zalai Hírlap
Az autót édesapjával, Rácz Károllyal közösen építette, s a számos egyedi megoldás közül a legkülönlegesebbek rajta az ajtók – ugyanis nemcsak a klasszikus módon kifelé, hanem felfelé is nyílnak, akár egy Lamborghinié. Ez a létező legjobb optikaituning-eszköz, mert felfelé nyitva olybá tűnik, mintha szárnyai lennének a kocsinak.
– Az autót édesapám vette, a gép most 17 éves, tehát ahogy mondani szokták, nem mai „gyerek” – bocsátotta előre Rácz Kornél.
– Eredetileg piros színű, s az átalakítása akkor kezdődött, amikor apukám egy szarvassal ütközött. Mondanom se kell, az állat szinte teljesen „lebontotta” a kocsi elejét, nyilván elvittük szerelőhöz, aki egy kék színű motorháztetőt húzott elő. Szerencsére volt egy látványtervező ismerősünk, aki meglátta benne a fantáziát, és az az ötlete támadt, hogy ha a motorháztető kék, akkor az oldallemezek is legyenek kékek, az autó hátsó része maradjon meg az eredeti piros, a kettő között pedig húzódjon egy változó szélességű ezüst csík, s ez a hármas valójában a francia trikolórt idézi, ha már egyszer az autó francia. A motorháztetőre a fényezőmester felesége festette rá a tigrisfejet – ez pedig onnét jött, hogy a húgom mindig szerette a cicákat, s édesapám úgy gondolta, ezzel lepi meg a születésnapján. A fej érdekessége, hogy a szeme ugyanolyan színű, mint a motorháztető. A Lambo-ajtót egy erős zsanér és olajos teleszkóp tartja meg az egyik sarkánál, ettől nyitható felfelé. Ami nemcsak látványos, hanem praktikus is: szűk helyre parkolva könnyebben ki lehet szállni az autóból. A cabrio kétajtós, ezért az ajtók hosszabbak, mint a klasszikus változaté.
– Szerintem a Lambo-ajtó nagyon jól áll ennek a Peugeot-nak, még jobban kiemeli a sportos jellegét – jelezte a fiatalember. – Ezt a célt szolgálják a peres gumiabroncsok, a könnyűfém felnik, illetve a változtatható hasmagasságot lehetővé tevő légrugók, amiket szintén mi építettünk be. Ezek jobb menettulajdonságot eredményeznek, kellemesen ringatózik az autó a legrosszabb utakon is.
Továbbá változtatható a kipufogógáz útja, ettől függően magasabb, vagy mélyebb hangja lehet az autónak, utóbbit nyilván inkább autós találkozókon használjuk. Kornéltól azt is megtudtuk: a motor még a gyári, 2 literes, 136 lovas, 4 hengeres szívóbenzinmotor némi chiptuninggal és sportlégszűrővel – az erőforrás átalakításán még dolgoznak, ahogy a műszerfalén is, ezt szeretnék RC-kivitelűre cserélni. A kocsibelső bőrborítású, ami cabrio esetében nem utolsó dolog, főleg, ha a váratlanul megeredő esőre gondolunk.