2012.11.23. 10:43
A villamosenergia ára is komoly versenytényező lehet (x)
A magyar szolgáltató-szektor helyzete – többek között az uniós támogatásoknak is köszönhetően – az elmúlt években javulni kezdett, de ez nem jelenti azt, hogy minden teljesen rendben van, és nem kell figyelmet fordítani a költségszerkezetre.
A villamosenergia-igényes ágazatokban nagyon nem mindegy, hogy milyen áron jutnak hozzá a vállalatok az alapvető fontosságú „termelési tényezőhöz”, az áramhoz. Nem kell hozzá sok számítás, hogy kiderüljön: a kedvezőbb tarifák növelik a versenyképességet, előnyösebb feltételekkel valósulhat meg maga a „termék”.
A szolgáltatók érdekeltek abban, hogy partnereik olyan kedvezményeket élvezhessenek, amely hosszú távú együttműködésük alapja és mindkét fél számára hordoz előnyöket. Az E.ON Energiaszolgáltató Kft. felismerte azt, hogy ha hozzásegíti partnereit a versenyképesebb árakhoz, úgy közösen jobb eredményeket tudnak elérni, mintha mindenki csak és kizárólag a saját érdekét követi. Mit jelent ez? Azt, amikor a partnerek tudatosan dolgoznak azon, hogy a fogyasztással arányban növekvő, optimális mértékű kedvezményeket nyújtva kínálják a termelés alapvető összetevőjét, a villamos energiát.
Olyan árakat alakítanak ki, amelyek reális utat kínálnak az energiaköltségek csökkentéséhez, a termelési költségek hatékonyságának javításához. Nem az az elsődleges cél, hogy mindenáron ügyfeleket nyerjenek, hanem az, hogy partneri viszonyt alakítsanak ki ügyfeleikkel, lehetőleg testre szabott konstrukciókat kínálva az ügyfeleknek.
Fenti gondolatfüzéren haladva jutott el Donázy István, a Green Generation Technologies ügyvezető igazgatója is oda, hogy az energiaszolgáltató kiválasztására nagyobb hangsúlyt fektet. „Cégünk hőszolgáltatással foglalkozik országszerte, több önkormányzattal is olyan viszonyt ápolunk, amelybe nem fér bele, hogy az áramszolgáltatásunkkal kapcsolatban ne menjen minden kiszámíthatóan. Ráadásul energiafogyasztásunk jelentős, ezért nagyon örültünk, amikor kézhez kaptuk az E.ON kedvező ajánlatát, amit el is fogadtunk. Állandó költségeink tervezése így más sokkal kellemesebb, hiszen éves szinten komoly megtakarítást értünk el.”
Ma még nem elterjedt gyakorlat a szolgáltatók versenyeztetése, a szolgáltatóváltás, hiszen sokan ódzkodnak az ezzel járó adminisztrációtól, holott az energiaszolgáltató-váltás manapság semmiféle kényelmetlenséggel nem jár. Megállapodás és a szerződés aláírását követően a szolgáltató a továbbiakban intézi a szükséges lépéseket. Az érdeklődő cégvezetőknek nem kell mást tenniük, mint felhívni az elérhetőségként megadott telefonszámot, vagy az www.uzletienergia.hu weboldalon feltölteni áramszámlájukat, hogy már egy konkrét ajánlattal kereshessék meg őket.