2012.11.15. 10:52
Keresni kell a kiutat (x)
Mindig ahhoz kell igazodni, ami van, és abból kell kihozni a legtöbb lehetőséget, keresni a kiutat még egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben is.
Harnagi Ariel hat évvel ezelőtt bátyjával közösen nyitotta meg Budaörs szívében Szertár nevű kávézóját. A kávézó hangulata tükrözi az óváros és a templomtér hangulatát. A természetes, fa – tégla anyagokban a helyi jegyek köszönnek vissza, mely barátságos, otthonos hangulatot kelt az emberekben. Télen- nyáron a vendégek rendelkezésére áll a kávézó terasza, ahol csakúgy, mint a belső részben 60 -60 ember tud kényelmesen kikapcsolódni. „Ugyan a környéken több, kisebb vendéglátóegység is üzemel, ahol olcsóbb lehet az alkohol, ami jelen körülmények között fontos az embereknek, de szolgáltatásukban, minőségben nem tudják azt nyújtani, mint mi. A széles italválasztékon kívül, rengeteg kávé különlegességgel, széles tea és forró csoki választékkal várjuk vendégeinket. Működtetünk egy kis konyhát, ahol snack jellegű ételeket tudunk gyorsan felszolgálni.”
A 2008-as gazdasági világválság a kávézót sem kímélte meg, egyre kevesebb lett a vendég, eltűntek a nagy baráti- társasági összejövetelek, amik előtte mindennaposak voltak. A fogyasztás, és főleg az alkoholfogyasztás is egyre kevesebb lett. „Tudtam, hogy lépnem kell valamit, hogy életben tartsam a kávézót. Első lépésként a beszerzési költségeken próbáltam spórolni. Körültekintőbben figyeltem arra, hogy mi, hol, mennyibe kerül, és a legolcsóbb helyről kezdtem beszerezni a nyersanyagokat, természetesen a minőségi szempontokat figyelemben tartva. A beszállítókat nem cseréltem le, viszont törekedtem arra, hogy a számomra megfelelő kedvezményeket elérjem. Megvizsgáltam a különböző közüzemi költségeimet, melynek eredményeként szerződést bontottam az eddigi energiaszolgáltatómmal, és egy új, megbízhatóbb, kiszámíthatóbb szerződést kötöttem az E.ON Energiaszolgáltató Kft-vel, akik kedvezőbb árakat kínáltak. A vendégeket azzal próbáltam megtartani, hogy az elmúlt 4 évben abszolút nem emeletem árat, a megnövekedett költségek ellenére sem. Ezenkívül nagy hangsúlyt fektettem a nappali forgalom növekedésére. Bevezettük a déli kedvezményes ebéd menüket, és vezeték nélküli ingyenes internet elérést biztosítottunk a vendégek részére, hogy a kávézóból is tudjanak dolgozni, tárgyalásokat lebonyolítani. Ezek a megoldások mind sikeresnek bizonyultak.”- mesélte Ariel.
A tulajdonos nem a háttérbe vonulásban, sokkal inkább a vásárlásösztönzésben látja a jövőt. „A hely hangulatát, a kiszolgálás minőségét kell olyan szinten tartani, hogy szívesen jöjjenek, járjanak vissza hozzánk a vendégek. Különböző akciókkal ösztönözni a vendégeket a fogyasztásra.” A vezető ma már nem látja olyan borúsan a helyzetet, optimistán és pozitívan áll a jövőhöz. „ Korai lenne azt mondani, hogy túléltük a válságot, hisz egy újabb recesszióban vagyunk benne, de a bezárás veszélye egyáltalán nem fenyeget. Mindig ahhoz kell igazodni, ami van, és abból kell kihozni a legtöbb lehetőséget, keresni a kiutat még egy ilyen kiszolgáltatott helyzetben is.”