2016.10.10. 19:00
Költséges szafari a Mecsekben - Simon Nikolett és Halmos Gábor számára véget ért a szezon
Székesfehérvár - A gyönyörű és kiváló fehérvári navigátor, Simon Nikolett és pilótája Halmos Gábor, az 50. Mecsek Rallye-n zárta a szezont.
Az idei országos rallye bajnokság során is voltak nehézségei és problémái a párosnak, ám a tavalyi évhez képest még így is sokkal eredményesebb évet hoztak össze.
Fotó: Sári Péter / Jordan - rallyheart.hu
- Az előző szezonban egyetlen versenyt sem tudtunk befejezni, az autó folyton cserbenhagyott minket. Ezt már az első versenyen sikerült idén túlszárnyalnunk. Áprilisban az Eger Rallye-n rögtön harmadik helyezést értünk el a vadonatúj autóval. Majd a 22. Miskolc Rallye-n ismét harmadikok lettünk, de utána jött egy féléves kihagyás. Következtek a murvás versenyek, amire a mi autónk csak komoly anyagi ráfordítás után lett volna alkalmas. Aztán a pilótáméknál gyermek született augusztus végén, emiatt kihagytuk a Fehérvár és Kassa ralit, mert pici volt még csak a baba. Én ugyan menetközben a Fehérvár Rallye-n egy másik pilótával részt vettem, de az teljesen más volt, hiszen nem a megszokott partneremmel versenyezhettem. Viszont most hétvégén, a jubileumi 50.
Mecsek Rallye-n végre újra együtt ülhettünk az autóban.
- A kihagyás után hogyan zajlott a baranyai hétvége?
- A pályabejárás már szerdán elkezdődött, mert ez egy nagyon hosszú és nehéz pálya. így még csütörtökre is maradt felírni való. Az első szakasz egy prológszerű rali show volt egy reptéren, ami a nézőknek szólt igazából. Ezután a zobáki szakasz következett, ami szűk erdei utakon zajlott, kövek mindenhol nagy rönkökkel. Nagyon aprólékosan kellett mindent felírni, mert szakadékok voltak mindenfelé. Pénteken a Trefort pusztai gyorsaságin rengeteg vad volt: őz, szarvas, vaddisznó, tiszta európai szafari. Nagyon féltünk, mert az őz még hagyján, de egy szarvas és az agancsa ellen semmilyen biztonsági felszerelés nem véd. Zobákpusztán végül másodikok lettünk, Trefortpusztán nem sikerült ilyen jó helyen végeznünk, de összesítésben így is harmadik pozícióból vártuk a szombatot.
- A szombat is ilyen sikeresen zajlott?
- Ezen a napon négy gyorsasági várt ránk. Árpádtető, Bakonya, az Orfű kör és a Camping gyorsasági. Az orfűi szakaszt vártuk legjobban, ott mindig jól szoktunk teljesíteni. Most viszont a negyedik kilométerre elfogyott a gumink, és majdnem sikerült megforognunk, semmi tapadásunk nem volt. Mikor másodszorra teljesítettük ezt a szakaszt, feltettünk egy keményebb gumit. Mi azt hittük, jobb időt mentünk, de tévedtünk, két másodperccel lassabbak lettünk, ám így is harmadikok lettünk. Viszont mi voltunk, akik a leglátványosabban mentünk, a többiek szerint.
- Mi lehetett a gond?
- Itt már benne volt talán a pilótámban a féléves kihagyás, ami nagyon sok ebben a sportban. Plusz őt már a nyolchetes gyerek is várja otthon. Vagy ha többet töltünk a pályabejáráson. Talán. De nem éreztük indokoltnak. Az sem segített, hogy pénteken egy historicos autó balesete miatt egy órás csúszással tudtunk elindulni. Ott fagyoskodtunk az erdőben, kihűltek a gumik, az egész autó. Szombaton szintén egy historicos autónak volt Árpádtetőn balesete, ahol súlyosan megsérült a sofőr. Ez is rányomta a bélyegét az egész napra.
- Még van egy futam idén, de ott nem indulnak. Miért?
- Valóban. Sajnos két hét múlva Ózdon nem tudunk ott lenni, csak szurkolunk, hogy megmaradjon a harmadik helyünk. Sajnos nagyon sokba került ez a mecseki verseny. Tíz gumit evett meg a pálya. A sok visszafordító kanyar, a nagy tempó, az erős autó miatt most is keresztben vettük a kanyarokat, ráadásul meleg is lett, ez pedig így együtt már sok volt.
- Mik a jövőbeli tervek?
- Már csak a Mikulás és Szilveszter Rallye van hátra. Utóbbin biztos nem indulunk. Ha sikerülne a Mikulás Rallye-ra autót bérelnünk valaki segítségével, akkor egy murvás versenyen még elindulhatnánk idén. Jövőre pedig ugyanígy első osztály, reméljük támogatókkal, hogy végig tudjuk csinálni a szezont, és a bajnoki címért harcolhassunk.