Székesfehérvár

2012.12.13. 13:11

Felújított vasútvonal Tárnokig

Befejeződött a Kelenföld-Fehérvár vasúti vonalszakasz felújításának első üteme, Völner Pál államtitkár avatta fel. A munka Tárnok és a Kelenföldi pályaudvar között folytatódik 2013. végéig.

Tribolt Lajos

A közel 70 kilométer vasúti vonalszakasz korszerűsítésének célja az elővárosi közlekedés fejlesztése, az érintett települések megközelíthetőségének javítása, a vasúti  személy- és áruszállítás részarányának növelése, a 7. számú főút és az M7 autópálya tehermentesítése. A teljes felújítás 2014 végére fejeződik be, az új pályaszakasz a biztosítóberendezési munkálatok elvégzése után a 160 kilométeres sebesség fogadására is alkalmas lesz. A szolgáltatási színvonal, a kapacitás és a biztonság növekedése mellett a vasúti menetidő 15 perccel csökken a főváros és Fehérvár között. A beruházás folytatásaként megújulhat a  nyaranta nagy forgalmat bonyolító, Keszthelyig tartó  vonal is.
A Tárnok és Székesfehérvár közötti szakasz ünnepélyes átadásán Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta: a teljes vonalszakasz rekonstrukciója a 2007-2013. közötti uniós költségvetési időszak legfontosabb magyarországi közlekedésfejlesztési beruházása. A vonal Magyarországon keresztül vasúti összeköttetést biztosít a földközi-tengeri kikötők és Kelet-Európa között, lehetőséget teremt a belső-ázsiai és a távol-keleti vasúti tranzitközlekedés számára.

A szaktárca a későbbi fejlesztési periódusok során is hasonló rekonstrukciós munkákat tervez a vonal nyugati és keleti irányú folytatásaiban. Ezek eredményeként a szlovén határtól a fővároson át az ukrán határig magas színvonalú vasúti infrastruktúra áll majd rendelkezésére. Az utazási idők lerövidülésével, a szolgáltatási szint és a teherbírás növekedésével a vasút versenyképes alternatívája lehet a környezetet jobban terhelő közlekedési módoknak   tette hozzá az államtitkár.

Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: a 43 kilométer hosszú Tárnok-Székesfehérvár szakaszon az új pályaszerkezet révén dinamikusabbá vált a menetrend, csökkent a menetidő. Kápolnásnyéken új állomásépület, Velencén, Velencefürdőn és Agárdon új megállóhely, Kápolnásnyéken és Velencén két közúti aluljáró épült. A vonalszakaszon kilenc új gyalogos aluljáró létesült, a gárdonyi és a székesfehérvári Takaródó úti felüljárót felújították.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!