Arcfelismerő szoftverrel pásztáznak minket?

Új megoldással, arcfelismerő szoftverrel elemezhetők a vásárlói szokások, ami lehetővé teszi, hogy a kereskedők minél nagyobb forgalmat érjenek el.

feol.hu

Az alapvetően épület- és területvédelemmel foglalkozó Intellio Kft. szerdán sajtótájékoztatón bemutatott kiskereskedelmi marketing megoldásának lényege, hogy az intelligens szoftver a vevő arcát, ezen keresztül nemét és korát felismerve, azonosítva elemzi viselkedését: például bemegy-e az áruházba a kirakat megnézése után, a plázában, szupermarketben merre halad, melyik boltot, pultot, terméket mennyi ideig nézi. A rendszer jelzi, ha az üzletben valahol torlódás, tömeg alakul ki, vagy ha a pénztárak előtt sokáig kell sorban állni.
A szoftver segítséget nyújt a promóciós kampányok hatékonyságának elemzésében is, hiszen támogatásával megtudható, milyen korú és nemű ember mennyi ideig, a nap melyik szakában nézi az adott hirdetést. Az adatok akár hirdetésenként lekérdezhetők.
Kópházi János, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta: a megoldás az adatvédelmi szabályoknak megfelelően működik, azaz a kamera és a rendszer nem rögzíti az arcot, csak statisztikai adatokat gyűjt: a látogatószámot, a nemi megoszlást és a körülbelüli életkort.
A rendszer a kamerába néző arcokat 98-99 százalék körüli-fölötti arányban ismeri fel, míg a kort néhány év különbséggel.
Kérdésekre válaszolva elhangzott, a társaság a tervek szerint az idén mintegy 50 rendszert telepít. Szerbiában egy plázában már működik egy, az Egyesült Államokban most telepítenek egyet.
Egy egykamerás rendszer 1.000-1.200 euróba kerül, de a cég szerint be- és kijáratonként 2 kamera szükséges, illetve minden megfigyelni kívánt területre - például folyosókra, polcok elé - egy-egy további.

MTI

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!