Gazdaság

2009.07.14. 02:29

A márkák hatalma

Székesfehérvár - Második alkalommal vehette át az öltözőszekrényeket gyártó és forgalmazó metaloBox a legjobbaknak járó díjat - idén is Superbrand lett a vállalkozás.

Miskei Anita

A Business Superbrands program keretében 2009-ben immár második alkalommal ítélték oda a B2B márkák legjobbjainak járó díjakat. A 14 tagú, független szakemberekből álló bizottság döntésének értelmében a metaloBox Kft. mind a két évben Business Superbrand minősítést kapott - tájékoztatta lapunkat Radman Aida, a vállalkozás marketingvezetője.

A Magyarországon öt éve működő Superbrands program mellett 2008-ban először indult el a nemzetközi piacon már évek óta meghatározó Business Superbrands program. A Business Superbrands az üzleti szektor (B2B) márkáinak legkiválóbbjait mutatja be, azaz olyan magyarországi cégeket továbbá márkákat, amelyek nem elsősorban a fogyasztókat, hanem vállalkozásokat, szervezeteket szolgálnak ki. Az eredetileg Nagy-Britanniából elindult Superbrands program napjainkban már világszerte 82 országban működik, mindenhol azonos módon szabályozott keretek között.

A Székesfehérváron immár 12 éve működő, öltözőszekrényeket forgalmazó céget háromezer magyarországi vállalat közül másodszor választotta ki a bírálóbizottság a program során.

A pályázat során a legfontosabb mérlegelési szempont a hírnév, és hogy van-e olyan érzelmi vagy kézzel fogható előny, amit a cég üzleti partnerei elfogadnak. Az eredmények azt mutatják, hogy a metaloBox Kft. kifogástalanul megfelel a fenti elvárásoknak. A kiváló márka iránytű a mai globalizált világban, és akkor tudunk fenntartható eredményeket elérni, ha a termék, a szolgáltatás minősége, presztízse, piaci pozíciója és az általa kialakított imázs és brand egyensúlyban van, és hosszú távon egyensúlyban is marad - hangsúlyozta Bienerth Gusztáv a Business Superbrands bizottság elnöke, az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnöke.

A hazai szupermárkák kiválasztásának alapja a Magyar Szabadalmi Hivatal PIPACS adatbázisa, amelyben csaknem 95 ezer nemzeti védbejegyzés található. A marketingszakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértők ennek az adatbázisnak a szűkített és frissített változatából választották ki a 2009-es év hazai superbrandjeit. A program lelke az önkéntes szakértői bizottság, tagjai az üzleti szférát jól ismerő, neves és elismert szakemberek, akik pontozással, egyenként értékelik a márkákat illetve a cégeket - mondta el Serényi János, a Superbrands bizottság elnöke.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!