Gazdaság

2010.09.24. 02:27

A sajtó és a gazdaság

Veszprém - A sajtó és a gazdaság együtt lélegzik: ha az egyiknek jól megy, a másiknak is, és fordítva. A sajtó jelentős szerepelője a gazdaságnak, de alakítója is - fejtette ki Kázmér Judit, a Pannon Lapok Társasága stratégiai ügyvezető igazgatója a gazdasági fórumon.

Németh F. Bernadett

Jó hírként számolt viszont be arról Kázmér Judit, hogy a hirdetési piacon tapasztalható visszaesés mostanra megtorpant, egyes elemzők szerint enyhén növekedett is, de a józanabb gondolkodás szerint legalábbis stagnál - a korábbi drasztikus csökkenéshez képest ez biztató.

A magyarországi lapkiadók 12 ezer embert foglalkoztatnak. Az iparág gazdasági erejének szemléltetésére az előadó megjegyezte: különféle adónemekre a sajtó tavaly több mint 25 milliárd forintot fizetett be. A sajtó jó adófizető, szögezte le az ügyvezető. Van ugyanakkor 2500 helyi, lokális lap, amelyek nem szerepelnek az adatbázisban, bevételeik jelentősek, ám nem tudni, milyen adókat fizetnek - mutatott rá Kázmér Judit. A hazai sajtópiaci szereplők listáján első helyen az Axel Springer áll, majd a Ringier, a Sanoma és a Pannon Lapok Társasága következik. A lista első két helyezettje most fúzióra készült, a tervezet a gazdasági versenyhivatal előtt van, amely remélhetőleg szigorú feltételeket szab az egyesülésnél, jegyezte meg a lapkiadók egyesületének elnöke. Ha a két cég egyesül, viszik a hirdetési piac több mint felét.

Kázmér Judit előadását a WAZ, a PLT anyavállalatának bemutatásával folytatta: 30 napilap, 19 hetilap, 189 szaklap, 100 hirdetési lap, 400 márkamagazin, 12 nyomda van a tulajdonában, 17ezer embert foglalkoztat, s ezzel Európa egyik legnagyobb médiabirodalma. A WAZ 1990-ben négy megyei lapot vásárolt Magyarországon. Ezt követően tulajdonába került egy városi lap, különböző hirdetési újságok, a HVG 75 százalékos tulajdonrésze, egy terjesztő cég. Nyomdát épített, és saját terjesztési hálózatot szervezett. A WAZ tőkét, üzleti szakértelmet és know how-t (WAZ-modell) hozott az országba. A WAZ tulajdonában lévő Pannon Lapok Társasága (PLT) az elmúlt 15 évben 19 milliárd forintot ruházott be Magyarországon. A PLT és érdekeltségei 2009-ben közel kétmilliárd forint adót és járulékot fizettek be. Működési területén belül e cégnek van a legnagyobb és legstabilabb olvasótábora. Lefedettsége - különösen Zala és Vas megyében - kiemelkedően magas. Közvetlenül vagy közvetve a PLT lapcsoport 3155 főnek ad munkát és jövedelmet. A PLT-hez tartozó megyei lapok előfizetéses átlagpéldányszáma tavaly 178ezer volt, hirdetési forgalmuk listaáron 4,8 milliárd forint, olvasótáboruk 634 ezer fő.

A Pannon Lapok Társasága keresletélénkítő termékei között Kázmér Judit ismertette a gazdasági fórumokat, a személyre szabott hirdetéseket - új és komplex megoldásokkal -, a kereskedelmi mellékleteket, a Hűségkártya-programot és a nemrégiben megkezdett könyvsorozat kiadását is.

 

Jó hírként számolt viszont be arról Kázmér Judit, hogy a hirdetési piacon tapasztalható visszaesés mostanra megtorpant, egyes elemzők szerint enyhén növekedett is, de a józanabb gondolkodás szerint legalábbis stagnál - a korábbi drasztikus csökkenéshez képest ez biztató.

A magyarországi lapkiadók 12 ezer embert foglalkoztatnak. Az iparág gazdasági erejének szemléltetésére az előadó megjegyezte: különféle adónemekre a sajtó tavaly több mint 25 milliárd forintot fizetett be. A sajtó jó adófizető, szögezte le az ügyvezető. Van ugyanakkor 2500 helyi, lokális lap, amelyek nem szerepelnek az adatbázisban, bevételeik jelentősek, ám nem tudni, milyen adókat fizetnek - mutatott rá Kázmér Judit. A hazai sajtópiaci szereplők listáján első helyen az Axel Springer áll, majd a Ringier, a Sanoma és a Pannon Lapok Társasága következik. A lista első két helyezettje most fúzióra készült, a tervezet a gazdasági versenyhivatal előtt van, amely remélhetőleg szigorú feltételeket szab az egyesülésnél, jegyezte meg a lapkiadók egyesületének elnöke. Ha a két cég egyesül, viszik a hirdetési piac több mint felét.

Kázmér Judit előadását a WAZ, a PLT anyavállalatának bemutatásával folytatta: 30 napilap, 19 hetilap, 189 szaklap, 100 hirdetési lap, 400 márkamagazin, 12 nyomda van a tulajdonában, 17ezer embert foglalkoztat, s ezzel Európa egyik legnagyobb médiabirodalma. A WAZ 1990-ben négy megyei lapot vásárolt Magyarországon. Ezt követően tulajdonába került egy városi lap, különböző hirdetési újságok, a HVG 75 százalékos tulajdonrésze, egy terjesztő cég. Nyomdát épített, és saját terjesztési hálózatot szervezett. A WAZ tőkét, üzleti szakértelmet és know how-t (WAZ-modell) hozott az országba. A WAZ tulajdonában lévő Pannon Lapok Társasága (PLT) az elmúlt 15 évben 19 milliárd forintot ruházott be Magyarországon. A PLT és érdekeltségei 2009-ben közel kétmilliárd forint adót és járulékot fizettek be. Működési területén belül e cégnek van a legnagyobb és legstabilabb olvasótábora. Lefedettsége - különösen Zala és Vas megyében - kiemelkedően magas. Közvetlenül vagy közvetve a PLT lapcsoport 3155 főnek ad munkát és jövedelmet. A PLT-hez tartozó megyei lapok előfizetéses átlagpéldányszáma tavaly 178ezer volt, hirdetési forgalmuk listaáron 4,8 milliárd forint, olvasótáboruk 634 ezer fő.

A Pannon Lapok Társasága keresletélénkítő termékei között Kázmér Judit ismertette a gazdasági fórumokat, a személyre szabott hirdetéseket - új és komplex megoldásokkal -, a kereskedelmi mellékleteket, a Hűségkártya-programot és a nemrégiben megkezdett könyvsorozat kiadását is.

 

A magyarországi lapkiadók 12 ezer embert foglalkoztatnak. Az iparág gazdasági erejének szemléltetésére az előadó megjegyezte: különféle adónemekre a sajtó tavaly több mint 25 milliárd forintot fizetett be. A sajtó jó adófizető, szögezte le az ügyvezető. Van ugyanakkor 2500 helyi, lokális lap, amelyek nem szerepelnek az adatbázisban, bevételeik jelentősek, ám nem tudni, milyen adókat fizetnek - mutatott rá Kázmér Judit. A hazai sajtópiaci szereplők listáján első helyen az Axel Springer áll, majd a Ringier, a Sanoma és a Pannon Lapok Társasága következik. A lista első két helyezettje most fúzióra készült, a tervezet a gazdasági versenyhivatal előtt van, amely remélhetőleg szigorú feltételeket szab az egyesülésnél, jegyezte meg a lapkiadók egyesületének elnöke. Ha a két cég egyesül, viszik a hirdetési piac több mint felét.

Kázmér Judit előadását a WAZ, a PLT anyavállalatának bemutatásával folytatta: 30 napilap, 19 hetilap, 189 szaklap, 100 hirdetési lap, 400 márkamagazin, 12 nyomda van a tulajdonában, 17ezer embert foglalkoztat, s ezzel Európa egyik legnagyobb médiabirodalma. A WAZ 1990-ben négy megyei lapot vásárolt Magyarországon. Ezt követően tulajdonába került egy városi lap, különböző hirdetési újságok, a HVG 75 százalékos tulajdonrésze, egy terjesztő cég. Nyomdát épített, és saját terjesztési hálózatot szervezett. A WAZ tőkét, üzleti szakértelmet és know how-t (WAZ-modell) hozott az országba. A WAZ tulajdonában lévő Pannon Lapok Társasága (PLT) az elmúlt 15 évben 19 milliárd forintot ruházott be Magyarországon. A PLT és érdekeltségei 2009-ben közel kétmilliárd forint adót és járulékot fizettek be. Működési területén belül e cégnek van a legnagyobb és legstabilabb olvasótábora. Lefedettsége - különösen Zala és Vas megyében - kiemelkedően magas. Közvetlenül vagy közvetve a PLT lapcsoport 3155 főnek ad munkát és jövedelmet. A PLT-hez tartozó megyei lapok előfizetéses átlagpéldányszáma tavaly 178ezer volt, hirdetési forgalmuk listaáron 4,8 milliárd forint, olvasótáboruk 634 ezer fő.

A Pannon Lapok Társasága keresletélénkítő termékei között Kázmér Judit ismertette a gazdasági fórumokat, a személyre szabott hirdetéseket - új és komplex megoldásokkal -, a kereskedelmi mellékleteket, a Hűségkártya-programot és a nemrégiben megkezdett könyvsorozat kiadását is.

 

A magyarországi lapkiadók 12 ezer embert foglalkoztatnak. Az iparág gazdasági erejének szemléltetésére az előadó megjegyezte: különféle adónemekre a sajtó tavaly több mint 25 milliárd forintot fizetett be. A sajtó jó adófizető, szögezte le az ügyvezető. Van ugyanakkor 2500 helyi, lokális lap, amelyek nem szerepelnek az adatbázisban, bevételeik jelentősek, ám nem tudni, milyen adókat fizetnek - mutatott rá Kázmér Judit. A hazai sajtópiaci szereplők listáján első helyen az Axel Springer áll, majd a Ringier, a Sanoma és a Pannon Lapok Társasága következik. A lista első két helyezettje most fúzióra készült, a tervezet a gazdasági versenyhivatal előtt van, amely remélhetőleg szigorú feltételeket szab az egyesülésnél, jegyezte meg a lapkiadók egyesületének elnöke. Ha a két cég egyesül, viszik a hirdetési piac több mint felét.

Kázmér Judit előadását a WAZ, a PLT anyavállalatának bemutatásával folytatta: 30 napilap, 19 hetilap, 189 szaklap, 100 hirdetési lap, 400 márkamagazin, 12 nyomda van a tulajdonában, 17ezer embert foglalkoztat, s ezzel Európa egyik legnagyobb médiabirodalma. A WAZ 1990-ben négy megyei lapot vásárolt Magyarországon. Ezt követően tulajdonába került egy városi lap, különböző hirdetési újságok, a HVG 75 százalékos tulajdonrésze, egy terjesztő cég. Nyomdát épített, és saját terjesztési hálózatot szervezett. A WAZ tőkét, üzleti szakértelmet és know how-t (WAZ-modell) hozott az országba. A WAZ tulajdonában lévő Pannon Lapok Társasága (PLT) az elmúlt 15 évben 19 milliárd forintot ruházott be Magyarországon. A PLT és érdekeltségei 2009-ben közel kétmilliárd forint adót és járulékot fizettek be. Működési területén belül e cégnek van a legnagyobb és legstabilabb olvasótábora. Lefedettsége - különösen Zala és Vas megyében - kiemelkedően magas. Közvetlenül vagy közvetve a PLT lapcsoport 3155 főnek ad munkát és jövedelmet. A PLT-hez tartozó megyei lapok előfizetéses átlagpéldányszáma tavaly 178ezer volt, hirdetési forgalmuk listaáron 4,8 milliárd forint, olvasótáboruk 634 ezer fő.

A Pannon Lapok Társasága keresletélénkítő termékei között Kázmér Judit ismertette a gazdasági fórumokat, a személyre szabott hirdetéseket - új és komplex megoldásokkal -, a kereskedelmi mellékleteket, a Hűségkártya-programot és a nemrégiben megkezdett könyvsorozat kiadását is.

 

Kázmér Judit előadását a WAZ, a PLT anyavállalatának bemutatásával folytatta: 30 napilap, 19 hetilap, 189 szaklap, 100 hirdetési lap, 400 márkamagazin, 12 nyomda van a tulajdonában, 17ezer embert foglalkoztat, s ezzel Európa egyik legnagyobb médiabirodalma. A WAZ 1990-ben négy megyei lapot vásárolt Magyarországon. Ezt követően tulajdonába került egy városi lap, különböző hirdetési újságok, a HVG 75 százalékos tulajdonrésze, egy terjesztő cég. Nyomdát épített, és saját terjesztési hálózatot szervezett. A WAZ tőkét, üzleti szakértelmet és know how-t (WAZ-modell) hozott az országba. A WAZ tulajdonában lévő Pannon Lapok Társasága (PLT) az elmúlt 15 évben 19 milliárd forintot ruházott be Magyarországon. A PLT és érdekeltségei 2009-ben közel kétmilliárd forint adót és járulékot fizettek be. Működési területén belül e cégnek van a legnagyobb és legstabilabb olvasótábora. Lefedettsége - különösen Zala és Vas megyében - kiemelkedően magas. Közvetlenül vagy közvetve a PLT lapcsoport 3155 főnek ad munkát és jövedelmet. A PLT-hez tartozó megyei lapok előfizetéses átlagpéldányszáma tavaly 178ezer volt, hirdetési forgalmuk listaáron 4,8 milliárd forint, olvasótáboruk 634 ezer fő.

A Pannon Lapok Társasága keresletélénkítő termékei között Kázmér Judit ismertette a gazdasági fórumokat, a személyre szabott hirdetéseket - új és komplex megoldásokkal -, a kereskedelmi mellékleteket, a Hűségkártya-programot és a nemrégiben megkezdett könyvsorozat kiadását is.

 

Kázmér Judit előadását a WAZ, a PLT anyavállalatának bemutatásával folytatta: 30 napilap, 19 hetilap, 189 szaklap, 100 hirdetési lap, 400 márkamagazin, 12 nyomda van a tulajdonában, 17ezer embert foglalkoztat, s ezzel Európa egyik legnagyobb médiabirodalma. A WAZ 1990-ben négy megyei lapot vásárolt Magyarországon. Ezt követően tulajdonába került egy városi lap, különböző hirdetési újságok, a HVG 75 százalékos tulajdonrésze, egy terjesztő cég. Nyomdát épített, és saját terjesztési hálózatot szervezett. A WAZ tőkét, üzleti szakértelmet és know how-t (WAZ-modell) hozott az országba. A WAZ tulajdonában lévő Pannon Lapok Társasága (PLT) az elmúlt 15 évben 19 milliárd forintot ruházott be Magyarországon. A PLT és érdekeltségei 2009-ben közel kétmilliárd forint adót és járulékot fizettek be. Működési területén belül e cégnek van a legnagyobb és legstabilabb olvasótábora. Lefedettsége - különösen Zala és Vas megyében - kiemelkedően magas. Közvetlenül vagy közvetve a PLT lapcsoport 3155 főnek ad munkát és jövedelmet. A PLT-hez tartozó megyei lapok előfizetéses átlagpéldányszáma tavaly 178ezer volt, hirdetési forgalmuk listaáron 4,8 milliárd forint, olvasótáboruk 634 ezer fő.

A Pannon Lapok Társasága keresletélénkítő termékei között Kázmér Judit ismertette a gazdasági fórumokat, a személyre szabott hirdetéseket - új és komplex megoldásokkal -, a kereskedelmi mellékleteket, a Hűségkártya-programot és a nemrégiben megkezdett könyvsorozat kiadását is.

 

A Pannon Lapok Társasága keresletélénkítő termékei között Kázmér Judit ismertette a gazdasági fórumokat, a személyre szabott hirdetéseket - új és komplex megoldásokkal -, a kereskedelmi mellékleteket, a Hűségkártya-programot és a nemrégiben megkezdett könyvsorozat kiadását is.

 

A Pannon Lapok Társasága keresletélénkítő termékei között Kázmér Judit ismertette a gazdasági fórumokat, a személyre szabott hirdetéseket - új és komplex megoldásokkal -, a kereskedelmi mellékleteket, a Hűségkártya-programot és a nemrégiben megkezdett könyvsorozat kiadását is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!