nagyszabású fejlesztés

2019.03.21. 18:55

Pécs-Szabadka-Nagyvárad-Debrecen vasútvonal épülhet tíz év alatt

A vonal egyes szakaszai elővárosi vasútként is működhetnek majd.

Pécset, Baját, Szabadkát, Szegedet, Hódmezővásárhelyt, Békéscsabát, Nagyszalontát, Nagyváradot és Debrecent összekötő 500 kilométeres új vasútvonal épülhet a következő nyolc-tíz évben 800 milliárd forintból – nyilatkozta Lázár János a Délmagyarországnak. A Csongrád megyei napilapban csütörtökön megjelent cikk szerint az országgyűlési képviselő az új déli vasútvonal tervéről egyeztetett Orbán Viktorral, és a kormányfő elfogadta a javaslatot.

A politikus közölte, a szerb és a magyar kormány áprilisban együttes ülést tart, ekkor ez a vasútvonal lesz az egyik napirendi pont. Tudomása szerint ugyanis a szerb kormány hajlandó anyagilag támogatni ezt a fejlesztést.

A tervezet összhangban van az Európai Unió közlekedésfejlesztési stratégiájával, így várhatóan uniós támogatás is érkezhet, ugyanakkor a képviselő azt javasolta a kormányfőnek, hogy hazai költségvetési forrást is fordítsanak a beruházásra.

Lázár János hangsúlyozta:

az Alföldre a kormány gazdasági erőforrásként tekint, amelyben még bőven vannak tartalékok, ezek kiaknázásához azonban elengedhetetlen a közlekedési infrastruktúra fejlesztése.

A vonal egyes szakaszai elővárosi vasútként is működhetnek majd, mint például Szeged és Hódmezővásárhely között a már épülő tramtrain. Emiatt a vasútvonal egyes részeit villamosítják is. A fejlesztésnek köszönhetően Szegedről Szabadkára harminc perc alatt, Pécsre pedig kevesebb mint két óra alatt el lehet majd jutni, Pécs és Baja között pedig fél órára csökkenne a menetidő.

Lázár János kijelentette: a vasútvonal egyes szakaszai – a Pécset Bajával, valamint a Szegedet Békéscsabával és Gyulával összekötő rész – még ebben a ciklusban, azaz 2022-ig megépülhetnek. A Szeged- Hódmezővásárhely tramtrain pedig még hamarabb elkészül

A teljes, 500 kilométeres szakaszt a politikus szerint nyolc-tíz év alatt lehet megépíteni. A képviselő kifejtette, a vasútvonal valójában nem új lesz. Mint mondta, a miniszterelnökhöz egy 1910-es vasúti térképpel érkezett, melyen szerepelt ez a vonal. Úgy fogalmazott újjáépítésével a Trianon okozta károkat enyhítik. „A szerb és a román kormány számára nyilvánvalóvá tesszük: a múltat lezárjuk, a jövőbeli együttműködés felé tekintünk” – jelentette ki.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában