2024.04.24. 14:30
A töbörzsöki iskola, ahol az ADHD-s gyerekekre is odafigyelnek
A tanév elejétől az egyik kiemelt pedagógiai feladata a Sárbogárdi Szent István Tagiskolának az SNI-s diákok – ezen belül is az ADHD-s gyerekek- helyes és hatékony integrálása – mondta az intézmény vezetője a témában tartott keddi előadást megelőzően, amely mint mondta, már végeredménye az elmúlt hónapok kemény munkájának.
Előadás a töbörzsöki általános iskolában az ADHD-vel kapcsolatban.
Fotó: Intézmény
Domjánné Dodonka Zita tudniillik, egy komplex, mindent átfogó intézkedési tervet dolgozott ki az integrációra vonatkozóan: – Vezetőként érzékeltem szeptemberben, hogy az ADHD-s gyerekek emelkedett száma és egyre problémásabb magaviseletük miatt valamit tennem kell. Átgondoltam és lépésekre szedtem, amiből kialakítottam egy intézkedési tervet, melynek célja, hogy a környező intézmények vezetőit, pedagógusait hasznos tanácsokkal lássunk el az integráció vonatkozásában. Első lépésként előadásra hívtam intézményünkbe a Magyarországi ADHD alapítvány elnökét, Hajdu Ágnest, majd az iskola munkaközösség-vezetőjével, Feketéné Geiger Bernadettel karöltve összeállítottam egy olyan gyakorlatias előadást, amely a felismeréstől a lehetséges megoldásokon keresztül végigvezeti a hallgatókat.
Ahogy a keddi előadáson is elhangzott: – Egyöntetű a véleménye a szakembereknek, hogy az ADHD-s diákok száma évről évre növekedni fog. A régi bevált módszerek, technikák az ilyen diagnózissal rendelkező diákoknál nem túl hatékonyak, elodázhatatlan a pedagógusok szemléletmód váltása. A gyakorlatias technikáinkból összeállított eszköztár használatának segítségével, minél hatékonyabban tudjuk az ADHD-s gyerekeket integrálni.