Nagy értékű csalás áldozata lett egy móri hölgy

Egy 58 éves asszony tett feljelentést a Móri Rendőrkapitányságon július 19-én, miután rádöbbent, hogy nagy értékű csalás áldozata lett.

Gombor Lili

Ha nem vagyunk figyelmesek, nagy összegeket is kicsalhatnak tőlünk

Fotó: Illusztráció: Pexels

Újabb áldozatot szedtek a csalók, az esetről a Fejér vármegyei rendőrség is beszámolt közösségi oldalán, felhívva a figyelmet a csalások gyakoriságára és veszélyére. 

Ezúttal egy móri hölgyet károsítottak meg rendkívül nagy összeggel a csalók. A sértett a nyomozóknak elmondta, hogy előző nap egy ismeretlen nő hívta fel telefonon, aki banki ügyintézőnek adta ki magát, majd közölte vele, hogy személyes adatait felhasználva, egy millió forint hitelt próbáltak illetéktelenek felvenni az egyik hazai pénzintézetnél.

"Annak érdekében, hogy az ismeretlen csaló meggyőzze a sértettet a veszély valódiságáról, egy ál-kiberbiztonsági szakemberhez irányította, aki az áldozat bizalmába férkőzve megerősítette őt az „illegális pénzügyi kísérletről”. A csalók felhívták az asszony figyelmét, hogy segítenek megóvni a számláján található megtakarításait, cserébe maradéktalanul követnie kellett utasításaikat. Nem beszélhetett róla senkinek, és semmi szín alatt nem értesíthette a nyomozó hatóságot.

Folyamatos telefonos kapcsolat révén, illetve üzenetküldő alkalmazáson keresztül a két csalónak együttes erővel sikerült rávennie az 58 éves áldozatot, hogy felvegye a bankszámláján található több mint másfél millió forintot, majd követve a bűnözők instrukcióit elutazott Veszprémbe, ahol egy bitcoin-automatán keresztül, egy előre megadott számlaszámra átutalta a teljes összeget.

A csalók ezek után rávették az asszonyt, hogy menjen be az egyik ismert hazai bank veszprémi kirendeltségére, ahol tíz millió forint személyi kölcsönt vetettek fel vele, amit a nőnek ugyancsak át kellett utalnia a bűnözök által megadott számlaszámra. Az elkövetők ezek után elérhetetlenné váltak" – számolt be az esetről honlapján a rendőrség.

Figyelem! A csalók a bűncselekmények elkövetésére felkészülnek, így a sértett bizalmának elnyerése érdekében minden eszközt bevetnek! Legyenek mindig körültekintőek és kellően bizalmatlanok ismeretlenektől érkező telefonhívások esetén!

  • Minden esetben kérjenek egy kis időt, és azonnal ellenőrizzék a hívás valóságtartalmát! Lehetőleg ne döntsenek egyedül!
  • A banki ügyintézők nem utasítanak telefonbeszélgetés közben utalásra!
  • Fontos, hogy felismerjék a gyanús helyzetet, és ne adjanak meg idegenek kérésére semmilyen banki adatot! Hívják fel az információs vonalon a bankjukat, és kérdezzék meg, hogy van-e teendőjük!
  • Soha ne adják ki telefonon az internetbanki azonosítókat, a fizetéshez szükséges bankkártyaadatokat, ugyanis a csalók az azonosító, az érvényességi idő és a háromjegyű CVC-kód segítségével hozzáférhetnek a pénzükhöz.
  • Más kérésére semmilyen alkalmazást, programot ne telepítsenek a számítógépre vagy a mobiltelefonra, még akkor sem, ha azt a bank vagy szolgáltató nevében kérik!
  • Kérjenek értesítést – lehetőleg személyesen – a banktól a számlát vagy kártyát érintő műveletekről, pénzmozgásokról, továbbá állítsanak be limitet, regionális és online korlátozást!
  • Bűncselekmény gyanúja esetén azonnal tegyenek bejelentést a rendőrségnek!

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!