panasz

2017.09.12. 19:00

Hiányoznak a zajvédő falak Szabadbattyánynál

Szabadbattyán – A történet és a panasz még 2015-ös. Az M7-es autópálya melletti József Attila utcából való, és a hiányzó zajvédelmi falra vonatkozik. Két éve Pereczes Zoltánék fordultak a Fejér Megyei Hírlaphoz, a hetekben pedig Laky Józsefék… Kész a terv, megvan az engedély: a forrás még hibádzik…

V. Varga József

A József utcától néhány méterre ott az autópálya, nyáron egymást érték az autók

Fotó: V. Varga József

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium három éve zajvédelmi programot indított, melynek keretében – több más helyszín mellett – Szabadbattyánnál is zajvédelmi falat építettek volna az M7-es mentén 2015 végéig.

A zajvédők falak arra hivatottak, hogy javítsák az autópályák és a gyorsforgalmi utak mellett lakók életminőségét. Amint megtudtuk: az új építésű autópályákon és gyorsforgalmi utakon már a beruházás része a zajvédelem is, de korábban ez több helyen is elmaradt. Az M1-es autópályán Tatánál, az M3-ason Mogyoródnál és Gödöllőnél, az M7-esen az M0-ás törökbálinti csomópontjánál, illetőleg ugyancsak az M7-esen Érdnél és Szabadbattyánnál.

A zajvédők első körben nem készültek el az ígért határidőig, azaz 2015 végéig. A Nemzeti Közlekedési Hatóság 2016. április 8-ai keltezésű határozatában engedélyezte az M7-es autópálya bal pálya 69+945 – 70+232 kilométer szelvények közötti szakaszán (Szabadbattyán) az új zajárnyékoló létesítmény építését.

A József utcától néhány méterre ott az autópálya, nyáron egymást érték az
autók
Fotós: V. Varga József

A szóban forgó határozatot tájékoztatásul panaszosunk, Laky József is megkapta a szomszédos ingatlantulajdonosokkal, valamint a kérelmezővel, az építtetővel, a vagyonkezelővel, a szakhatóságokkal és a közműszolgáltatókkal egyetemben. Mégsem történt semmi! – vetették föl az utcában lakók.

A régi-új panasz kapcsán az illetékesekhez fordultunk. Úgy tűnik, minden sínen van, mégsem készül el a védő-árnyékoló. Mi ennek az oka?

A Nemzeti Fejlesztési Minisztériumtól a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-hez irányítottak bennünket, s a válasz végül Kósa Veronikától, a társaság megbízott kommunikációs osztályvezetőjétől érkezett meg. Miszerint: a társaság a közlekedés operatív program forrásából a szabadbattyáni zajárnyékoló falat megterveztette, és az építési engedély is rendelkezésre áll. A fal az M7-es autópálya bal oldalán a 69+945 – 70+232 kilométer szelvények között kerülne elhelyezésre, akusztikai magassága 4 méter. A Magyar Közút mindent elkövet annak érdekében, hogy a zajárnyékoló fal megépüljön, ugyanakkor a projekt megvalósításához a társaságnak jelenleg nem áll rendelkezésére forrás.

És itt a kör bezárul: jár ugyan, de – még – nem jut.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában