Frissen Fejérből

2021.06.19. 07:45

Elkészült a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz villamosítása (videó)

Menetrend szerinti, dízelmozdonyyal húzott vonattal pénteken lehetett utoljára utazni a Balaton északi partján. A dízelkorszakot Nohab-vontatású retró járattal búcsúztatták.

FMH, V. Varga József

A villamos vonat az első utasaival Szabadbattyán és Balatonfüred között Fotó: NIF Zrt.

Amint a vasúttársaságtól értesültünk: elkészült a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakasz villamosítása, pénteken utoljára közlekedett ott dízelvontatással vonat. A nyári menetrend kezdetétől, június 19-től már villamos vontatással járnak itt a szerelvények. A dízelkorszak a Déli pályaudvarról 19.05-kor induló Kék Hullám sebesvonattal búcsúzott, amelyet Nohab mozdony húzott Székesfehérvár és Tapolca között, a szerelvény Fehérvárról 20 órakor indult tovább.

A vasútfejlesztés fináléjaként a szakasz átadóünnepségét pénteken tartották Balatonfüreden, a vasútállomáson. Az eseményen részt vett Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára, Bóka István, Balatonfüred polgármestere, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) beruházási vezérigazgató- helyettese, illetve Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője. A Szabadbattyán–Tapolca–Keszthely/Ukk villamosüzem kiépítése első ütemének fejlesztése a NIF Zrt. beruházásában valósult meg – tájékoztatta lapunkat a társaság kommunikációs titkársága. A munkák során megtörtént a Szabadbattyán és Balatonfüred közötti mintegy 55 kilométeres vonalszakasz villamosítása.

A villamos vonat az első utasaival Szabadbattyán és Balatonfüred között Fotó: NIF Zrt.

A dízelvontatás megszűnésével komfortos, környezet- és utasbarát közlekedés jött létre, ezzel együtt az északi és a déli part megközelítése a kiszámítható vasúti menetrend és a csökkenő menetidő miatt még gyorsabbá vált – értesültünk a társaságtól. Több balatoni állomás és környezetük is megújult. A fejlesztés tartalmazta egyebek mellett Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs vasútállomások átépítését, valamint akadálymentesítését.

Olvasónk, Péter Balázs videót is készített az utolsó mozdonyról:

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában