Hírek

2015.04.27. 13:54

A kommentelők fele nem sajnálja a bemutatók károsultjait

Székesfehérvár - Múlt héten hosszú írásban hívtuk fel a figyelmet az állapotfelmérésnek álcázott termékbemutatók pszichológiájára. Úgy tűnik, a cikkhez érkezett vélemények két táborra osztják a hozzászólókat.

Kocsis Noémi

A cikkhez érkezett véleményeket olvasgatva együtt- és ellenérzők is jócskán akadnak ahhoz a leírt, konkrét esethez, amelyben egy termékbemutatón némi kommunikációs fondorlattal vásárlásra késztettek egy idős fehérvári házaspárt. Az idős emberek lánya hiába ment el egy ügyvéddel múlt héten a cég belvárosi képviseletére, a jelen lévő cégvezető visszautasította, hogy az ágybetét és az ágyneműgarnitúra vételi árát, 400 ezer forintot visszatérítsenek. Jogilag erre nem is kötelezhető, hiszen Fehérvár jegyzője által bejegyzett módon, üzlethelyiségben tevékenykedik, márpedig a törvény betűje szerint az ilyen helyen bonyolódó vásárlások esetében nem – csak a hotelekben, éttermekben, más külső helyszínen – történőkben érvényesíthetné a vásárló a 14 napig érvényes, vásárlástól elállási lehetőséget. De lássuk, hogyan vélekednek az esetről olvasóink!

A múlt heti cikkünkhöz hozzászólók közel fele úgy gondolja, a becsapott idősek felelősek az esetekben – hiszen ha már odamentek egy állapotfelmérésnek álcázott termékbemutatóra és vásároltak, nemet is mondhattak volna. Majdnem ennyi az együttérző vélemény. Fotó: Illusztráció

„Egyszerűen megveszik például a matracot az üzletben, de láss csodát, az ő raktárukban már beleköltözik a gyógyító szellem, és a vételárnak a többszöröséért eladják. A szerencsétlen becsapott meg futhat a pénze után." – írja a hozzászólók egyike internetes felületünkön, nehezményezve, hogy az ilyen módszerekkel kereskedő cégek a természetgyógyászat renoméját is rontják.

„Senki nem tartott a fejükhöz pisztolyt, hogy márpedig el kell menni termékbemutatóra, és nem hiszem el, hogy nem hallottak ezekről az átverésekről!" – írta másvalaki, de ilyen véleményt mások is megfogalmaztak:

„Mindenki odamegy, ahova akar, és azt csinál a nyugdíjával, amit akar. De ha hagyta magát megfosztani a pénzétől, akkor ne a sajtó nyilvánossága előtt panaszkodjon!" – szólt hozzá egy fehérvári lakos. És volt, aki kritika helyett a megoldást igyekezett keresni inkább:

„Úgy tudom a törvény változott és előre be kell jelenteni, hogy hol tartanak ilyen rendezvényt. Ismerősek a helyek, azok a szállodák és éttermek, amik helyt adnak ezeknek a rendezvényeknek. Bizonyára tudják, mi zajlik ott. Talán ha senki nem adna helyt ilyen rendezvénynek, kevesebb lenne belőle. Persze a bevétel az bevétel. Nem tudom, hogyan lehetne ezt ellenőrizni és megakadályozni." Szintén a panaszosokat bírálta ez a kommentelő: „Csak azzal lehet megállítani az ilyen cégeket, hogy senki nem megy el ezekre. Nem a törvényekre, nem a bíróságokra, hatóságokra kell várni. Az embereknek felelősséget kell vállalniuk a tetteikért, döntést kell hozniuk, és tudni kell nemet mondani."

Saját negatív tapasztalatát írta le több olvasónk: egyikük arra panaszkodott, hogy többször visszahívják e cégektől, és megpróbálják rábeszélni újabb termékbemutatóra, amit ő zaklatásként él meg. Egy másik panaszost április 14-én egy másik cég hívta fehérvári, belvárosi irodájukba ingyenes érrendszeri állapotfelmérésre. A helyben végzett vizsgálat rossz eredményei alapján a cég munkatársai infraterápiás kezelést ajánlottak, és hogy lehetőséget biztosítanak egy terápiás eszköz kedvezményes megvásárlására. Olvasónk 20 ezer forint foglalót adott át a majdani eszköz 170 ezer forintos árából. Utánanézett az interneten és döbbenten látta, hogy a szóban forgó gép valójában 70 ezer forintba kerülne. Bár megtévesztésre hivatkozva a foglalót kérte, nem kapta vissza, sőt a cég értesítette, hogy miután a terméket megkapta, a többit is fizesse be 3 napon belül. Terméket nem kapott – ezek után nem is fizetett. Mondhatnánk, ő még olcsón megúszta...

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a feol.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!