2017.05.07. 11:42
Újragondolt üzenetek a városról: Helyi kreatívoknak köszönhetőek az új megoldások
Egyre nő Fejér megyeszékhelyének turisztikai vonzereje, amely a tavalyi látogatottsági adatokon is látszik. A város felkészült: újragondolt egyedi szuvenírekkel és garantált utazásokkal teszi az itt töltött időt és a hozzá kapcsolódó emlékeket is minőségivé.
Évek óta szolgálja a város Tourinform irodája az idelátogatók informálását, s gondoskodik arról, hogy az ajándéktárgyak is vigyék a város jó hírét. Ám idén újragondolt, kreatív, mondhatni kortárs irányt vett a kínálat, amely a mögötte húzódó szellemiséget is hűen mutatja: a királyi koronázó városnak nem csak a múltja, de a jelene is olyan gazdag, amit érdemes megmutatni a nagyközönségek. Erről mesélt a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője, F. Szegő Krisztina:
- Az volt a célunk, hogy olyan termékcsaládok szülessenek, amelyek Székesfehérvár jellemzőit, illetve a városhoz köthető motívumokat mutatnak be. Ezért több vonalon indultunk: egyrészt helyi készítőket kértünk, hogy termékeinket gondolják újra és tervezzenek fehérvári motívumokkal, másrészt kreatív vonalon is elkezdtünk gondolkodni. Szövegben és képi világban újítottuk meg a városról szóló üzeneteket, amelyekhez szintén helyi kreatívok segítségét kértük – árulta el a Fejér Megyei Hírlapnak az ügyvezető. Így született például olyan kötény és tányéralátét, amely Kati néni emblémájával a kacsafertály receptjét ábrázolja. Vagy éppen egy kicsit nőiesebb vonalon indulva a város új pólója is nagyon jól sikerült, melyen Varga Gábor grafikusművész gondolta újra a város üzenetét. Kovács Árpád fehérvári festőművész alkotásai egy másik kollekción köszönnek vissza, amelyben található szemüvegtörlő és mobiltok is.
Különleges kortárs újragondolásban viszik a tárgyak Székesfehérvár jó hírét – mutatja F. Szegő Krisztina Fotó: Simon Erika
Mint kiderült, még nagyon sok minden készül: lesz foglalkoztató füzetsorozat azokról a királyokról, melyek óriásbábokon is megjelennek, s a királyi órásbábok szobor formája szintén készülőben van. Terveznek Székesfehérvár emblémájával ellátott élelmiszerféléket, szörpöket, lekvárokat is.
- Nagyon fontos volt az is, hogy kicsit továbblépjünk a legolcsóbb hűtőmágnes kategórián, hiszen még ebből a termékből is olyan új formákat készítettünk, amelyek színvonalasabbak és szebbek az eddigieknél – árulta el F. Szegő Krisztina. Az újragondolt különlegességek várhatóan nem csak a turisták körében lesznek népszerűek, de a helyiek is büszkén fogadják majd.
A másik vonal a programkínálat színesítése, amely az idei évben szintén bővült: a tematikus városnéző sétákat ugyan már sokan jól ismerik, újdonságnak számítanak azonban a félnapos buszos kirándulások, amelyek június és július minden szombatján 14 órakor indulnak. Először Tácra, a Gorsiumba, majd Fehérvárcsurgóra, a Károlyi kastélyba megy a busz, ahol a felújított kastélykertet is megnézhetik az utazók.
Idegen nyelvű anyagok
A fehérvári Tourinform Iroda ma már 11 nyelven tud egyszerűsített városbemutató anyagot adni, angol és német nyelven pedig minden kiadványa elérhető. A programfüzetből egy egyszerűsített formát készítenek idegen nyelven, így ma már a külföldi turista is könnyedén tájékozódhat a székesfehérvári látnivalókról.
Székesfehérvár 2016-os turisztikai eredményei számokban
- Vendégéjszaka szám: 133 930 fölött, 11% növekedés 2015. évhez képest
- 2016-ban a Tourinform által szervezett idegenvezetések száma közel 300 volt
- Tourinform vezetéseken résztvevők száma: 6727 fő
- Bevétel: 6,7 millió forint
- Bevétel növekedés előző évhez képest: 38 százalék
- Kiállítóhelyekre közvetített látogatók száma: 5000 fő
- Garantált vezetések száma 2016-ban: 35 db
- Résztvevők száma: 900 fő fölött